Caroli: În următorul deceniu, legislația va influența industria alimentară la fel de puternic precum alegerile consumatorilor
Reglementările privind trasabilitatea, ingredientele și amprenta de carbon vor modela în următorii 10 ani industria FMCG la fel de puternic ca preferințele consumatorilor, anticipând oportunități de dezvoltare și inovare. Această viziune aparține Caroli Foods Group, unul dintre liderii pieței locale de mezeluri.
Reprezentanții Caroli afirmă că automatizarea și inteligența artificială vor eficientiza procesele operaționale, vor permite controlul lanțurilor de aprovizionare și trasabilitatea digitală, însă componenta umană va continua să definească cultura companiei. „În următorii 10 ani ne dorim să continuăm să fim în topul producătorilor de produse de carne ambalată din România”, declară oficialii companiei.
În urmă cu 10 ani, Caroli se concentra pe expansiunea portofoliului de produse și pe investiții în tehnologie, având ca obiectiv creșterea capacității de producție și distribuție. Un moment de referință a fost în 2017, când Caroli Foods Group a fost achiziționată în proporție de 100% de grupul alimentar mexican Sigma, ceea ce a dus la integrarea companiei într-un grup multinațional alimentar de top, operând în 17 țări din trei regiuni-cheie: Europa, America de Nord și America de Sud.
În ultimii ani, compania a investit peste 10 milioane de euro în modernizarea și tehnologizarea fabricii din Pitești, unde lucrează aproape jumătate dintre cei circa 1.400 de angajați ai Caroli. Pe lângă dezvoltarea portofoliului de produse, eficientizarea tehnologică și operațională a fabricii au fost priorități esențiale. Cea mai importantă investiție a avut loc în 2022, când s-a extins baza logistică cu un nou depozit de 6.800 metri pătrați, situat la Oarja, în apropierea fabricii din Pitești.
O schimbare importantă în structura de management a avut loc în noiembrie 2024, când Caroli Foods Group a numit un nou CEO, Giampaolo Manzonetto, un executiv cu o experiență de peste 25 de ani în industria FMCG.
Caroli Foods Group a anunțat recent extinderea activității de export, începând să fabrice pentru Sigma o selecție de produse care vor fi comercializate pe piața din Spania. Aceasta reprezintă o dovadă a eficienței proceselor de producție din România și a calității produselor, având în vedere că noua oportunitate va contribui la creșterea businessului în acest an și la consolidarea rolului companiei în cadrul grupului.
În prezent, Caroli vinde pe 12 piețe europene, în țări precum Spania, Franța, Germania sau Marea Britanie, în magazine administrate în mare parte de parteneri români, în baza unei relații dezvoltate de-a lungul anilor. Compania are un portofoliu de peste 200 de produse (șuncă, salam, crenvurști, cârnați și altele) sub brandurile Caroli, Sissi, Maestro, Campofrio și Primo.