Carrefour își încheie aventura românească după 24 de ani de activitate pe piață
Lanțul francez de retail Carrefour a decis să-și vândă magazinele din România, marcând astfel ieșirea de pe piața românească, conform publicației L’Informe. Grupul a angajat o bancă de investiții pentru a evalua interesul potențialilor cumpărători.
În plus față de România, Carrefour vizează vânzarea operațiunilor din Polonia și Argentina. În iulie 2025, compania a anunțat vânzarea celor 1.188 de magazine din Italia către compania italiană NewPrinces Group.
Carrefour a intrat pe piața din România în 2001. Vânzările companiei în România au atins aproape 2,3 miliarde de euro după primele nouă luni ale anului, înregistrând o creștere de 1,9% față de perioada similară a anului precedent. Totuși, avansul a încetinit semnificativ în trimestrul al treilea, din cauza măsurilor de austeritate care au afectat încrederea consumatorilor.
România a devenit a patra mare piață europeană în funcție de vânzări pentru retailer, după Franța, Spania și Belgia, în urma retragerii din piața italiană.
Până la finele lunii septembrie, rețeaua Carrefour din România cuprindea 458 de magazine, incluzând 55 hipermarketuri, 188 supermarketuri, 187 magazine de proximitate și 28 de magazine de tip soft discount.
Sectorul supermarketurilor din România a încheiat 2024 cu o cifră de afaceri totală de 149 miliarde lei, în creștere cu 4,35% față de anul precedent, iar profitul net cumulat a fost de 4,1 miliarde lei. Cele mai mari supermarketuri din România, conform datelor financiare raportate pentru anul 2024, sunt Lidl, Kaufland, Profi, Carrefour, Mega Image, Penny și Auchan.

