Carrefour rămâne pe drumul stabilit pentru 2025, în ciuda creșterii vânzărilor din ultimul trimestru
Carrefour, cel mai mare retailer european, a raportat vânzări trimestriale mai ridicate, reflectând rezultatele foarte bune înregistrate pe piața din Brazilia și îmbunătățirea performanței pieței franceze. Compania a redus prețurile pentru a atrage consumatorii afectați de inflația ridicată.
În primul trimestru din 2025, vânzările au ajuns la 22,674 miliarde de euro, înregistrând un avans de 2,9% față de perioada similară din 2024. Carrefour și-a menținut obiectivele pentru 2025, care preconizează profituri ușor mai ridicate, menționând că expunerea sa directă la recentele tensiuni internaționale ‘este limitată’, datorită caracterului local al afacerii sale. Compania se așteaptă ca profitul înainte de dobânzi, taxe, amortizare și depreciere (EBITDA), venitul operațional recurent (ROI) și fluxul net de numerar să fie la un nivel ușor mai ridicat.
Pe piața franceză, vânzările au scăzut cu 1,7% în primul trimestru din 2025, după un declin de 2,1% în ultimele trei luni din 2024. Reducerile de prețuri au avut un impact pozitiv asupra acestor rezultate. Vânzările hipermarketurilor Carrefour din Franța au scăzut cu 3,6% în primele trei luni din 2025, comparativ cu un declin de 3,8% în trimestrul patru din 2024. În Brazilia, a doua mare piață a grupului, vânzările au crescut cu 5,4% în aceeași perioadă.
Carrefour a lansat o revizuire a portofoliului său de active, iar directorul financiar Matthieu Malige a afirmat că analiza ‘înregistrează progrese’, fără a oferi detalii suplimentare. Compania discută pe plan intern diverse scenarii și colaborează cu consilierii pentru a evalua potențiale opțiuni pentru afacere, inclusiv vânzarea de active, creșterea prin parteneriate și achiziții, sau reorganizarea operațională.
De asemenea, Carrefour ia în considerare vânzarea completă sau a unei participații în companie, dacă există investitori interesați. O altă posibilitate ar fi ca firma să rămână independentă, adoptând măsuri pentru sporirea competitivității, prin modificări strategice și noi investiții. În trecut, Circle K a abandonat discuțiile privind o fuziune cu Carrefour, iar rivalul Auchan a studiat, de mai multe ori, un potențial acord, dar fără rezultat. Orice tranzacție va necesita sprijinul acționarilor miliardari ai Carrefour, inclusiv familia Moulin și o companie holding deținută de omul de afaceri brazilian Abilio Diniz.
Carrefour se confruntă în Franța cu o concurență acerbă din partea retailerilor germani Aldi și Lidl, pe fondul inflației ridicate.