Casa Albă denunță Amazon pentru „atac politic”
Purtătoarea de cuvânt a Casei Albe, Karoline Leavitt, a declarat că decizia Amazon de a adăuga un buton care să indice costul suplimentar al articolelor din cauza tarifelor impuse de Donald Trump este un „act ostil și politic”. Aceasta a făcut aceste afirmații în cadrul unei conferințe de presă referitoare la taxele vamale.
Leavitt a întrebat de ce Amazon nu a acționat în același mod când Administrația Biden a crescut inflația la cel mai înalt nivel din ultimii 40 de ani. Ea a precizat că tocmai discutase la telefon cu președintele Donald Trump despre această decizie a Amazon.
Purtătoarea de cuvânt a acuzat compania că a încheiat un parteneriat cu „brațul propagandistic al Chinei”. În urma unei întrebări despre Jeff Bezos, șeful Amazon și proprietar al ziarului Washington Post, Leavitt nu a oferit un răspuns, iar Secretarul Trezoreriei, Scott Bessent, a lăsat-o pe ea să răspundă.
Bessent a subliniat că se negociază acorduri comerciale, în special cu India, și a menționat că 17 țări vor participa la negocieri, în timp ce China va fi tratată separat. CEO-ul Amazon, Andy Jassy, a afirmat recent că tarifele impuse de Trump ar putea duce la creșterea prețurilor și că Amazon a efectuat „achiziții strategice de stocuri în avans” pentru a menține prețurile acceptabile.
Leavitt a descris adăugarea mențiunii despre tarife ca o manevră politică. New York Post a raportat că aproape 1.000 de produse vândute pe Amazon au înregistrat creșteri de prețuri de la jumătatea lunii aprilie, în contextul repercusiunilor tarifelor americane asupra importurilor din China.
Bessent a explicat că renegocierea acordurilor comerciale după decenii de dezechilibru va necesita timp, adăugând că investitorii au încredere în președintele Trump. De asemenea, el a subliniat că securitatea națională este la fel de importantă ca economia, explicând că SUA nu pot depinde de țări străine pentru producția de cipuri și alte produse.
Reacțiile pe rețelele sociale la planul Amazon de a adăuga costul tarifelor la checkout au fost mixte, unii critici întrebând de ce compania nu adaugă un buton care să indice că un produs este „fabricat în America”, în timp ce altele consideră că este o dovadă de „transparență” pentru cumpărători.