Ciprian Ciucu și cauzele insomniei sale legate de problemele Bucureștiului
Candidatul PNL pentru Primăria Capitalei, Ciprian Ciucu, a discutat despre problemele majore cu care se confruntă Bucureștiul, subliniind în mod special riscurile seismice. Într-o apariție la Digi24, el a declarat că orașul are nevoie de politici publice și de modificări legislative în privința consolidării clădirilor cu risc seismic. „Cea mai mare problemă reală nepercepută este riscul seismic”, a afirmat Ciucu. „Suntem o capitală cu un foarte mare risc seismic, iar numărul mare de clădiri care ar putea cădea la un cutremur este ceea ce mă ține treaz noaptea.”
Ciucu a explicat că, deși recunoaște dreptul la proprietate, dreptul la viață ar trebui să primeze. „Dacă vrei să consolidezi un bloc și cineva nu vrea să plece din apartament, s-a terminat”, a spus el, pledând pentru recunoașterea problemelor existente.
Problemele de trafic și soluțiile propuse
Referitor la problema traficului din București, Ciucu a estimat că o îmbunătățire realistă ar putea fi observată în aproximativ doi ani și jumătate, dar acest lucru necesită „măsuri curajoase, focalizate pe mobilitate și nu pe trafic”. El a propus implementarea unor benzi dedicate pentru transportul public, astfel încât acesta să devină mai predictibil și conectat. „Traficul nu este o problemă inginerească, este o problemă de comportament”, a explicat el.
Regenerarea urbană a bulevardului Magheru
Ciprian Ciucu a exprimat, de asemenea, rușinea față de starea bulevardului Magheru, descriindu-l ca un „tunel insalubru”. El a promis că unul dintre primele lucruri pe care le va face ca primar general va fi inițierea unui Plan Urbanistic Zonal (PUZ) pentru regenerarea urbană a acestei zone. „Este un model pe care Bucureștiul îl poate urma”, a adăugat el, menționând exemple de succes din alte orașe europene.
Problemele rețelei de termoficare
Ciprian Ciucu a subliniat că rețeaua de termoficare din București, în special în vestul orașului, este foarte veche și necesită investiții urgente. „București a pierdut sute de milioane de lei, iar schimbarea conductelor continuă”, a afirmat el. Ciucu a insistat asupra importanței eliminării pierderilor din rețea pentru a reduce necesitatea subvențiilor mari pentru RADET.
Perspectiva asupra metroului
În ceea ce privește metroul, Ciucu a spus că Primăria ar intra în faliment dacă ar prelua controlul asupra acestuia, dar a menționat că este necesară o planificare etapizată. „La finalul zilei, va trebui să își asume, pentru că nu e normal ca să subvenționeze oamenii din țară Bucureștiului”, a conchis el.

