Mercedes-Benz stabilește un nou record mondial la condusul cu spatele
Camionul Mercedes-Benz eActros 600, complet electric, a reușit să doboare recordul mondial la condusul în marșarier. Acesta este un camion articulat, cu semiremorcă, având o lungime de 6,23 metri pentru capul tractor. Performanța a fost realizată de Marco Hellgrewe, un ofițer pasionat de camioane, care a condus camionul pe o distanță de 124,7 kilometri, rulând exclusiv cu spatele.
Mercedes-Benz Trucks a obținut titlul GUINNESS WORLD RECORDS™ pentru această realizare, depășind vechiul record stabilit în SUA de un camion diesel, care a parcurs 89 de kilometri în 2020. Traseul a fost omologat pe circuitul de curse Oschersleben, din Saxonia Superioară, Germania, fiind realizat pe un traseu închis circulației publice.
Durata întregului drum a fost de 6 ore și 22 de minute, cu o viteză medie de 20 de kilometri pe oră, având în vedere că circuitul include 14 viraje strânse. Mercedes-Benz Trucks a declarat că scopul acestor călătorii în marșarier este de a atrage atenția asupra electrificării, siguranței rutiere și imaginii șoferului de camion.
Marco Hellgrewe, în vârstă de 50 de ani, care a realizat acest record, este ofițer în forțele armate germane și a mai stabilit un record în 2008, parcurgând 64 de kilometri într-un camion diesel, tot cu spatele. El a declarat: „Sunt incredibil de mândru că am readus recordul în Germania împreună cu Mercedes-Benz Trucks – mai ales că a fost o premieră mondială cu propulsie complet electrică.”
Hellgrewe a menționat că „călătoria foarte lungă, cu un total de 476 de curbe, a necesitat un efort enorm,” subliniind că sistemele de asistență ale eActros 600 au facilitat condusul. Camionul a fost lansat oficial la sfârșitul lunii noiembrie a anului trecut, livrările către clienți începând în decembrie 2024. eActros 600 a fost declarat International Truck of the Year 2025.
Bateria camionului are o capacitate de peste 600 de kWh, formată din trei pachete de celule LFP, având o autonomie de 500 de kilometri cu o singură încărcare. Camionul, împreună cu semiremorca, are o greutate de peste 40 de tone, cu o sarcină utilă de până la 22 de tone, și poate parcurge până la 1000 de kilometri într-o singură zi, cu încărcări intermediare.