Walmart anunță creșterea prețurilor din cauza taxelor vamale
Cel mai mare lanț de magazine de vânzare cu amănuntul din Statele Unite și la nivel mondial, Walmart, a avertizat că va fi nevoit să majoreze prețurile mai târziu în cursul lunii mai din cauza costului ridicat al taxelor vamale. Aceasta reprezintă un semnal clar că războiul comercial declanșat de președintele american Donald Trump începe să își facă simțită prezența în economia SUA.
Walmart, care este un barometru al sănătății consumatorului american, a declarat că această situație reflectă modul în care războiul comercial afectează companiile. Retailerul este cunoscut pentru abilitatea sa de a gestiona costurile mai eficient decât alții pentru a menține prețurile scăzute. Acțiunile companiei au scăzut cu peste 4% în tranzacțiile de dimineață, după ce Walmart a refuzat să ofere o prognoză de profit pentru al doilea trimestru, deși vânzările comparabile din SUA au depășit așteptările în primul trimestru.
Declarația Walmart va avea un impact național, având în vedere că aproximativ 255 de milioane de oameni fac cumpărături săptămânal în magazinele și pe platformele sale online din întreaga lume, iar 90% din populația SUA locuiește la mai puțin de 16 kilometri de un magazin Walmart.
„Consumatorii americani vor începe să vadă creșteri de prețuri la sfârșitul lunii mai și cu siguranță în iunie”, a declarat directorul financiar al Walmart, John David Rainey. El a menționat că retailerul va fi nevoit să reducă comenzile, având în vedere sensibilitatea prețurilor pentru clienți.
Walmart este cel mai mare importator din SUA de bunuri livrate în containere și este puternic expus taxelor vamale. Deși Washingtonul și Beijingul au ajuns la un armistițiu care a redus taxele pentru importurile de bunuri chinezești la 30%, acest nivel rămâne ridicat. Rainey a subliniat că, deși apreciază progresele administrației în reducerea taxelor vamale, acestea sunt totuși prea mari. „Există anumite produse, anumite categorii de mărfuri pe care suntem nevoiți să le importăm din alte țări, iar prețurile acestor produse probabil vor crește, ceea ce nu este benefic pentru consumatori”, a adăugat el.
În luna aprilie, sentimentul de încredere al consumatorilor americani a scăzut pentru a patra lună consecutiv, semnalând o atitudine precaută în privința cheltuielilor, în timp ce PIB-ul SUA s-a contractat în primul trimestru pentru prima dată în ultimii trei ani, alimentând temerile privind o posibilă recesiune. Directorul general al Walmart, Doug McMillon, a menționat că retailerul nu va putea absorbi integral costurile taxelor vamale din cauza marjelor reduse specifice comerțului cu amănuntul, dar este determinat să se asigure că aceste costuri suplimentare nu vor duce la creșteri de prețuri la alimente.
Pentru a atenua impactul, Walmart colaborează cu furnizorii pentru a înlocui componentele afectate de taxele vamale, de exemplu, substituind aluminiul cu fibră de sticlă, care nu este supusă taxelor. Cu toate aceste eforturi, McMillon a subliniat că ajustarea costurilor este mai dificilă în cazul produselor alimentare importate, precum bananele, avocadoul, cafeaua sau trandafirii din țări precum Costa Rica, Peru și Columbia. Analiștii susțin că Walmart este mai bine poziționat decât rivalii săi, având în vedere dimensiunea sa care îi permite să exercite presiuni asupra furnizorilor și să eficientizeze costurile pentru a proteja clienții de impactul taxelor vamale, dar acest lucru are o limită.