Cererea pentru articolele Shein și Temu a scăzut dramatic în SUA
Cererea pentru produsele giganţilor chinezi de e-commerce, Temu şi Shein, a scăzut semnificativ pe piaţa din SUA, pe fondul tarifelor impuse pentru importurile din China și eliminării facilității ”de minimis”. Datele recente arată că utilizatorii activi zilnic (DAUs) ai Temu în SUA au scăzut cu 52% în mai faţă de martie, iar la Shein cu 25%. Indicatorul DAUs reflectă numărul utilizatorilor care interacționează cu o platformă în decurs de 24 de ore. De asemenea, numărul utilizatorilor activi lunar (MAUs) a scăzut cu 30% pentru Temu și cu 12% pentru Shein, comparativ cu martie.
Ambele platforme au pierdut teren și în clasamentele din App Store-ul Apple. Temu a avut în medie locul 132 în mai 2025, faţă de top 3 anul trecut, iar Shein a coborât la locul 60, de la top 10. Niciuna dintre companii nu a oferit comentarii cu privire la aceste schimbări.
Scăderea bugetelor de publicitate
Scăderea numărului de utilizatori a coincis cu reducerea drastică a bugetelor de publicitate în SUA. În mai, cheltuielile publicitare ale Temu au scăzut cu 95% faţă de anul anterior, iar ale Shein cu 70%. Seema Shah, vicepreşedinte la Sensor Tower, a subliniat că reducerea a fost vizibilă încă din aprilie, când bugetele scăzuseră cu 40% pentru Temu și 65% pentru Shein comparativ cu anul precedent.
Schimbări logistice
Ambele platforme au fost nevoite să îşi modifice modelele logistice ca urmare a tarifelor, renunţând la modelul de ”drop shipping”, care permitea livrarea directă de la furnizori chinezi către consumatori americani. În special, Temu a început să dezvolte o reţea de depozite în SUA.
Orientarea către alte pieţe
Deși a ratat estimările pentru primul trimestru din 2025, compania-mamă a Temu, PDD Holdings, a observat o creştere a popularităţii Temu în afara SUA. HSBC a raportat că 90% din cei 405 milioane de utilizatori activi globali ai Temu provin din afara SUA, cu expansiuni rapide în Europa și America Latină. Multe platforme chineze îşi redirecţionează eforturile spre alte pieţe, cum ar fi Europa.