Coca-Cola ia în considerare vânzarea Costa Coffee
Coca-Cola explorează opțiunea de a vinde lanțul britanic de cafenele Costa Coffee, care este al doilea ca mărime din lume după Starbucks, la șase ani după achiziția sa pentru peste 5 miliarde de dolari. Compania colaborează cu banca de investiții Lazard pentru a analiza diverse opțiuni, inclusiv o potențială vânzare, conform unor surse citate de Reuters.
Discuțiile inițiale cu un număr restrâns de potențiali ofertanți, inclusiv firme de capital privat, au avut loc deja. Ofertele indicative sunt așteptate la începutul toamnei, conform informațiilor furnizate de Sky News.
Lanțul de cafenele Costa Coffee a fost fondat la Londra la începutul anilor ’70 de frații Bruno și Sergio Costa și a intrat pe piața românească în 2006, în regim de franciză, extinzându-se la o rețea de peste 10 unități în special în Capitală. Totuși, compania s-a retras din România în contextul crizei financiare din 2008. Coca-Cola a relansat produsele Costa Coffee pe piața românească în 2020, după preluarea lanțului britanic de cafenele de la compania Whitbread, într-o tranzacție de 3,9 miliarde de lire sterline (5,1 miliarde dolari).
Luna trecută, directorul general al Coca-Cola, James Quincey, a menționat că urmează să apară unele schimbări în operațiunile Costa. „Investiția noastră în Costa nu este acolo unde ne-am dorit din punct de vedere al ipotezei investiționale. Suntem în stadiul de reflecție asupra a ceea ce am învățat, gândindu-ne cum am putea găsi noi căi de creștere în categoria cafelei, continuând în același timp să conducem cu succes afacerea Costa”, a declarat Quincey într-o conferință cu investitorii și analiștii.
Costa Coffee este prezent în 50 de țări, cu peste 4.200 de cafenele, dintre care 2.800 în Marea Britanie și Irlanda, fiind astfel cel mai mare lanț de cafenele din Marea Britanie și al doilea la nivel global, după Starbucks. O vânzare a lanțului ar putea genera o pierdere de 2 miliarde de lire sterline pentru Coca-Cola, conform analiștilor City, citați de Sky News.