Cocoș sfidează giganții din industrie, depășind pragul de un miliard de lei
Lanțul de supermarketuri La Cocoș a raportat pentru anul 2024 vânzări de 236,5 milioane de euro (1,2 miliarde lei), cu 20% mai mari față de 2023, devenind astfel cea mai puternică rețea locală din comerțul alimentar după cifra de afaceri.
La Cocoș se extinde cu un nou hipermarket în Pitești, în centrul comercial Supernova Pitești, care va lua locul hipermarketului Carrefour. Deschiderea oficială a magazinului La Cocoș Pitești este așteptată la sfârșitul verii, cel târziu până pe 15 septembrie 2025.
Planuri de expansiune
Magazinul din Supernova Pitești face parte din planul de extindere al rețelei pentru anul 2025, care include și alte trei deschideri:
- Craiova, în fosta locație PIC, estimată pentru începutul lunii august 2025;
- Pitești – Complexul comercial Supernova – estimată pentru finalul lunii august 2025;
- Arad, în fosta locație Remarkt (ex-Real) din cartierul Micălaca, programată pentru finalul lunii septembrie.
Rețeaua de retail a numit în luna martie noi administratori, din partea proaspeților investitori Banca Europeană de Investiții și Dezvoltare (BERD), CEECAT și Morphosis Capital. Aceștia sunt Sebastian Tcaciuc (CEECAT), Adrian Netea (Morphosis) și Miljan Zdrale (BERD).
Ultimul magazin La Cocoș, al patrulea hipermarket din țară, a fost inaugurat la Brașov în luna ianuarie. La Cocoș, discounterul fondat de familia Nica din Ploiești, pregătește deschiderea a 12 noi magazine în următorii 3-5 ani, dintre care 3 în 2025.
Investiții și dezvoltare
Supermarket La Cocoș este primul independent din sectorul alimentar din România care a realizat vânzări de aproximativ 1 miliard de lei în anul 2023 cu cele trei hipermarketuri, două în Ploiești și unul în București. Fondatorii își propun ca până în 2030 să ajungă la rulaje de 1 miliard de euro și cel puțin 15 magazine la nivel național.
În luna septembrie 2024, Banca Europeană de Investiții și Dezvoltare (BERD) a anunțat o investiție de capital de până la 15 milioane de euro, alături de fondurile de capital privat CEECAT Capital și Morphosis Capital, pentru a achiziționa pachetul majoritar de acțiuni la La Cocoș. În urma investiției, acționarul fondator va păstra un pachet minoritar și va continua să conducă compania.
La Cocoș, cu trei magazine în București și Ploiești, s-a străduit până acum să facă față concurenței marilor retaileri străini.
Istoricul companiei
Primul magazin La Cocoș a fost inaugurat în 2014 în Ploiești. După mai mulți ani de creștere, în anul 2019 a ajuns la vânzări de 54,4 milioane de euro doar cu magazinul din Ploiești, care avea la vremea respectivă o suprafață de 3.950 metri pătrați. Planul de expansiune a continuat cu deschiderea unui nou magazin în București în noiembrie 2020, situat în incinta Vitantis Shopping Center, cu o suprafață de aproximativ 11.400 metri pătrați. În noiembrie 2023, a fost inaugurată cea de-a treia unitate în Ploiești, care are o suprafață de vânzare de aproximativ 13.000 metri pătrați, fiind cel mai mare magazin din comerțul alimentar independent din România.