Compania care intenționează să construiască un imobil pe situri arheologice dă în judecată Portul, solicitând despăgubiri pentru că nu i s-a permis să aibă controlul asupra activităților de pilotaj
O firmă din Constanța, Black Waters SA, care a evoluat de la activități de pilotaj în port la investitor imobiliar, se judecă cu Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța (CNAPMC) din 2018, cerând despăgubiri. Motivul litigiului este legat de decizia Consiliului Concurenței de a obliga Portul să încheie contracte cu alte firme de pilotaj, ceea ce a dus la pierderea monopolului de care beneficia firma Black Waters.
În 2018, Black Waters SA a depus o cerere de chemare în judecată la Tribunalul Constanța, solicitând constatarea că CNAPMC nu respectă obligațiile contractuale stipulate în contractul CNAPM – 07725 – PTJ – 01/07.04.2015. Firma reclamantă a susținut că nu a primit răspuns la plângerea prealabilă și că refuzul CNAPMC de a respecta obligațiile contractuale a împiedicat exercitarea drepturilor sale. Black Waters a cerut instanței să oblige Administrația Portului să plătească restanțele aferente lunilor august-septembrie 2017 și penalități suplimentare.
În motivarea acțiunii, Black Waters SA a menționat că, prin Hotărârea nr. 14/16.07.2012, CNAPMC a adoptat un contract-cadru pentru servicii de pilotaj. Reclamanta a devenit parte contractantă în 2015, iar în 2017, Consiliul de Administrație al Portului a adoptat o nouă hotărâre, care a dus la includerea altor societăți de pilotaj și modificarea termenilor contractuali, ceea ce a generat nemulțumirea Black Waters.
Reprezentanții CNAPMC au contestat acțiunea, susținând că modificările din 2017 au fost dictate de o decizie a Consiliului Concurenței din 2016, iar prevederile contractului din 2015 au devenit irelevante. De asemenea, CNAPMC a explicat că nu s-a angajat să asigure firmei Black Waters un venit cert, ci un venit just, în funcție de serviciile prestate.
Tribunalul a respins, pe 10 iulie, cererea Black Waters ca fiind neîntemeiată, cu drept de apel în termen de 30 de zile. Firma a declarat apel pe 14 august, urmând ca acesta să fie judecat la Curtea de Apel.
În contextul actual, Black Waters SA a decis să se reprofilare ca investitor imobiliar, intenționând să construiască un bloc cu regim de înălțime S+D+P+5-6E pe strada Mircea cel Bătrân nr. 47A, pe un sit arheologic unde se afla Poarta Mare a cetății Tomis. Deși Consiliul Local a respins de mai multe ori proiectul, firma a câștigat în instanță, iar la sfârșitul lunii iunie a fost adoptat Planul Urbanistic de Detaliu (PUD).
Black Waters a fost înființată pe 9 aprilie 2014, având sediul pe Bulevardul Mamaia nr. 288 din Constanța. Administratorul societății, Remus Alfredo Budur, deține 40% din capitalul social, alături de Gheorghe Lisandru, cu 50%, și Ioan Claudiu Dobre, cu 10%. În 2024, cifra de afaceri a fost de 1.645.839 lei, profitul de 151.278 lei, iar datoriile se ridică la 5.951.506 lei, având 13 angajați.