Conflict între Poșta Română și Registrul Comerțului
Poșta Română acuză Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) că împiedică proiectul prin care antreprenorii pot închiria sedii sociale de la compania de stat. Oficialii Poștei susțin că mai multe cereri au fost respinse fără un temei legal clar și anunță pregătirea unor acțiuni în instanță împotriva instituției.
Proiectul, lansat acum două luni, este văzut ca o soluție pentru miile de firme care funcționează la aceeași adresă. Costul pentru închirierea unui sediu social de la Poșta Română este de 1.200 de lei pe an, sumă ce include o cutie poștală amplasată în interiorul ghișeului, pentru primirea corespondenței, precum și anumite servicii gratuite de curierat.
Conducerea Poștei reclamă că ONRC refuză constant cererile depuse de firme. „Asta acum 2 săptămâni, la jumătatea lunii septembrie, s-a spus că în contract nu este prevăzută suprafața spațiului care face obiectul găzduirii sediului social. Un alt exemplu: ni se spune că se respinge solicitarea pe motiv că adresa sediului declarat nu respectă prevederile legale și anume este asimilată unei căsuțe poștale și considerată sediu fictiv”, a declarat Valentin Ștefan, directorul general al Poștei Române.
În total, compania a primit aproximativ 200 de cereri pentru acest serviciu, însă aproape jumătate dintre ele au fost respinse. „Problemele au început în clipa în care diferiți clienți au vrut să migreze din Argentina 25 către Poșta Română. Au apărut respingeri la nivelul municipiului București, după care au fost generalizate la nivelul întregii țări, în urma unei decizii a ONRC de practică unitară, prin care s-a recomandat tuturor angajaților ONRC din țară să respingă contractele cu Poșta Română pe motive de-a dreptul hilare, din punctul nostru de vedere”, a adăugat Valentin Ștefan.
Nemulțumirile sunt împărtășite și de clienții care au încercat să își stabilească sediul social prin Poștă. „Ăsta a fost șocul meu cel mai mare când am auzit: «Știți cum e, fiecare interpretează cum consideră». Păi nu, nu fiecare interpretează cum consideră. Registratorul nu poate interpreta cum crede el, pentru că atunci suntem într-un sistem arbitrar și ajungem să fim la mâna unor funcționari publici”, a declarat un client.
Compania Națională Poșta Română susține că va merge în instanță împotriva Oficiului Național al Registrului Comerțului.

