Contract de 2,1 miliarde lei pentru revitalizarea liniei ferate București – Giurgiu Nord Frontieră
CFR Infrastructură a semnat un contract pentru modernizarea completă a liniei de cale ferată București – Jilava – Giurgiu Nord Frontieră, având o valoare de 2,1 miliarde lei, fără TVA. Execuția lucrărilor este planificată pe o durată de 30 de luni.
Traseul feroviar de la București la Giurgiu va beneficia de două variante: cea care va fi modernizată (via Gara Progresu – Comana) și o variantă ocolitoare (pe la Videle). De menționat este că un drum care, cu mașina, se face într-o oră, durează mult peste două ore pe calea ferată. În urmă cu 25 de ani, cele mai rapide trenuri făceau această distanță în o oră și jumătate, iar din 2005, trenurile internaționale spre Bulgaria și Turcia folosesc ruta ocolitoare prin Videle, ceea ce a dus la un timp de parcurs de peste zece ore pentru drumul București – Sofia.
Proiectul include modernizarea a 93 de km de cale ferată, având ca scop reducerea timpului de parcurs și atragerea de investiții în Giurgiu. Este important de menționat că porțiunea Vidra – Comana, care a fost modernizată în anii anteriori, nu este inclusă în acest proiect.
Durata totală a contractului este de 158 de luni, din care 6 luni sunt alocate activității de proiectare, 30 de luni pentru execuția lucrărilor, o garanție de 120 luni și 2 luni pentru activități post-recepție.
Obiectivele investiției
Obiectivul de investiții se intitulează „Modernizarea infrastructurii de cale ferată dintre stațiile CF București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră – Lot 2” și vizează:
- Îmbunătățirea mobilității și accesibilității pentru locuitorii și mediul de afaceri din județele Ilfov și Giurgiu;
- Creșterea atractivității municipiului Giurgiu și consolidarea conexiunilor acestuia cu rețelele europene de transport;
- Stimularea investițiilor în zonele cu potențial economic, precum Parcul Industrial și Tehnologic Giurgiu Nord, Centrul de Afaceri Transfrontalier Danubius și hub-ul trimodal „High Performance Green Port”;
- Creșterea vitezei medii de circulație a trenurilor și reducerea semnificativă a timpului de parcurs;
- Sporirea siguranței circulației și îmbunătățirea confortului călătorilor;
- Reducerea emisiilor poluante și a impactului negativ asupra mediului;
- Descongestionarea traficului feroviar în zona Capitalei și în localitățile adiacente.