Contract direct în loc de licitație: COREMAR va gestiona pilotinele timp de patru luni, cu o sumă de 2 milioane de lei
Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța a atribuit un contract prin procedură de negociere fără publicare prealabilă către Compania de Remorcare Maritimă Coremar SA, pentru gestionarea pilotinelor pe o perioadă de patru luni. Valoarea contractului este de 2.040.000 de lei, fără TVA.
În primăvara acestui an, Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța a lansat o procedură de achiziție publică pentru închirierea a cinci pilotine cu echipaj inclus, dintre care patru erau destinate serviciului, iar una era de rezervă. Acestea urmau să efectueze transportul piloților la nave în regim de permanență în toate porturile și zonele aflate în administrarea sa. Licitația a fost însă anulată după mai multe termene modificate.
Pe 12 septembrie a.c., a fost atribuit contractul pentru închirierea de pilotine, justificat prin existența unei situații de urgență extremă, conform legislației în vigoare. Coremar SA are obligația de a asigura transportul pilotului la și de la navă (24/24, 7/7) cu un număr de patru pilotine funcționale, plus una de rezervă, în porturile și zonele administrate de beneficiar. Acestea includ: Portul Constanța, Zona Constanța – două pilotine; Portul Constanța, Zona Midia – o pilotină; Portul Constanța, Zona Mangalia – o pilotină.
Compania de Remorcare Maritimă Coremar SA a fost înființată în 1991, având sediul în Portul Constanța. Totuși, această companie oferă servicii de remorcaj din 1957, utilizând în primele sale activități o flotă de patru remorchere. Administratorii actuali ai firmei sunt Iancu Cușu, Marius Sorin Trandafir și Adrian Iancu Stavrositu, acesta din urmă fiind și beneficiarul companiei.
Pentru anul 2024, Coremar SA a raportat o cifră de afaceri de 77.288.576 de lei, un profit net de 4.831.012 lei și datorii de 9.494.986 de lei, având 184 de angajați.