Controverse legate de un pod centenar peste Olt
Scandal între autorități și localnici în județul Brașov, din cauza unui pod peste râul Olt. Autoritățile intenționează să dărâme podul existent și să construiască unul nou, în timp ce localnicii se opun acestei decizii, solicitând ca demolarea să aibă loc abia după ce noul pod va fi finalizat. În caz contrar, aceștia vor fi nevoiți să ocolească zeci de kilometri pentru a traversa Oltul.
Podul, construit în urmă cu peste un secol, se află într-o stare avansată de degradare, prezentând un real pericol pentru cei care îl traversează. Conform informațiilor, bucăți de beton s-au desprins, iar asfaltul s-a surpat în unele locuri. Autoritățile au considerat că este absolut necesară demolarea podului și au demarat un proiect pentru construirea unui nou pod în același loc.
Localnicii contestă această decizie și propun construirea noului pod lângă cel vechi sau reabilitarea podului existent. Aceștia susțin că, altfel, vor fi obligați să facă ocoluri de până la 80 de kilometri pentru a ajunge de cealaltă parte a Oltului. „Cum să lăsăm mașinile acolo, dacă suntem cu ele?!”, întreabă un localnic nemulțumit. O altă femeie adaugă: „Sunt copiii cu școala, copiii cu serviciul în Brașov și e foarte greu.”
Autoritățile locale au încercat să transmită dorințele comunității către Consiliul Județean, însă fără succes. „Ar trebui să mergem roată prin Doboli, Ilieni, 30-40 de kilometri dus, 30-40 de kilometri întors și asta este aproape imposibil”, afirmă Ciprian Bătrânu, consilier local în Hărman.
Construirea unui nou pod lângă cel existent ar implica costuri prea mari și exproprieri, conform autorităților, care nu consideră că reabilitarea podului vechi s-ar justifica. „Ne gândeam chiar să închidem acest pod, pentru că este un risc pentru persoanele care circulă pe el. Am găsit o soluție prin care să executăm o punte pietonală”, a declarat Adrian Stanciu, director general adjunct al Direcției Drumuri CJ Brașov.
Localnicii au solicitat încadrarea podului la monumente istorice, având în vedere vechimea acestuia, însă cererea le-a fost respinsă de Comisia de Cultură. Licitația pentru noul pod este programată să aibă loc până în aprilie anul viitor, iar termenul de execuție este de 14 luni, cu costuri estimate de peste 18 milioane de lei din bugetul județean.

