Crama Domeniile Davidescu: Colaborarea cu oenologi de renume, pregătiți în California și Noua Zeelandă, se dovedește a fi un veritabil succes
Domeniile Davidescu a înregistrat în 2024 o creștere de 24% a vânzărilor de vin din România, ajungând la 13,8 milioane de lei, comparativ cu 11,1 milioane de lei în 2023. Această creștere a fost susținută atât pe partea de retail, cu o evoluție constantă a tuturor sortimentelor, cât și prin debutul vânzărilor în HoReCa. Feteasca Neagră, sortimentul principal pe piața din România, a avut o evoluție foarte bună, iar vinurile spumante, deși o categorie mai mică în portofoliu, au înregistrat o ușoară creștere.
Un factor determinant în avansul vânzărilor din 2024 a fost extinderea rețelei de distribuție și creșterea numărului de magazine în care vinurile companiei sunt disponibile, ajungând la peste 3000. Vinurile produse de Domeniile Davidescu pot fi achiziționate din mari rețele comerciale offline, precum Auchan, Carrefour, Lidl, Mega Image, Metro, Profi, Selgros și Remarkt, dar și online, prin platforme precum eMag, Freshful, Beicevrei și King.
„Vânzările Domeniile Davidescu se află pe o traiectorie ascendentă de mai mult timp. Abordarea pe care am mizat – aducerea în echipa noastră a unor oenologi cu o experiență desăvârșită și o bogată cultură în vinificație, formați în „Lumea Nouă” a vinurilor, California și Noua Zeelandă – s-a dovedit câștigătoare”, a declarat Adrian Davidescu, CEO-ul Domeniile Davidescu.
Comparativ cu 2019, primul an pe piața românească, când Domeniile Davidescu a înregistrat o cifră de afaceri de 2,8 milioane de lei, volumul businessului companiei a crescut de peste patru ori. Pentru 2025, compania își propune o creștere de 25%, prin extinderea ofertei de produse și prin creșterea distribuției.
Domeniile Davidescu este o afacere de familie, vânzând în circa 3.000 de magazine.