Dacia își recâștigă rapid terenul pe piața din Franța
Dacia a înregistrat o lună de succes în luna mai pe piața din Franța, având o creștere de peste 10% într-un context de scădere generală a acestei piețe. Marca românească a vândut 12.000 de autoturisme, ceea ce reprezintă o creștere de 12,4%, în contrast cu o scădere de 12,3% pe piața auto franceză.
Cota de piață a Dacia a ajuns la 9,6%, poziționând-o ca a treia cea mai puternică marcă din Franța, după Renault și Peugeot, fiind cu peste două puncte procentuale înaintea Citroen. În termeni de vânzări, Dacia a reușit să vândă un număr de autoturisme echivalent cu totalul vânzărilor Citroen, incluzând atât autoturisme, cât și vehicule comerciale ușoare.
În contrast, marca Renault a înregistrat o scădere de 15,2%, cu 22.255 autoturisme înmatriculate, afectând vânzările totale ale grupului, care au ajuns la 34.500 de unități, o scădere de 7%.
Succesul Dacia a fost susținut în mod special de noul model Duster, care continuă să urce în clasamentul vânzărilor. De la începutul anului, Duster a vândut 18.557 de unități, devenind al doilea cel mai vândut SUV din Franța, după Peugeot 2008, și al cincilea cel mai vândut automobil din țară. Modelul Sandero se menține pe locul 3, cu 28.440 de vehicule vândute în primele cinci luni ale anului, fiind depășit doar de Renault Clio și Peugeot 208.
Alte modele Dacia, cum ar fi Jogger, au vânzări modeste, cu 6.676 unități, situându-se dincolo de locul 20, în timp ce Bigster, aflat la început de drum, a vândut 3.450 de unități (locul 52), iar Spring se află după locul 50, cu 3.000 de unități vândute în acest an.
În total, Dacia a vândut 60.142 de autoturisme pe piața franceză de automobile de la începutul anului, înregistrând o scădere ușoară de 4,3% din cauza declinului din primele luni. Cota de piață pentru perioada ianuarie – mai este de 8,9%, cu 2,4 puncte procentuale peste Citroen, care a vândut cu aproximativ 10.000 de autoturisme mai puțin decât Dacia. Renault, deși în scădere, rămâne cu un avantaj de 3,4 puncte procentuale, având 120.146 autoturisme înmatriculate, astfel că grupul Renault se află la egalitate cu Stellantis, cu 27,2% față de 27,9% din totalul vânzărilor pe piață, Stellantis având nouă mărci active.