Dacia Spring în impas: Franța revitalizează leasingul social
Guvernul Franței a decis să relanseze programul de stimulare a achizițiilor de autovehicule electrice prin intermediul leasingului social, care va subvenționa ratele de leasing pentru persoanele care îndeplinesc anumite criterii de venituri. Această măsură face parte din eforturile Franței de a stimula vânzările de automobile electrice, având în vedere susținerea companiilor auto Stellantis și Renault.
În 2023, guvernul a implementat un program de subvenționare de tip Rabla, care oferea până la 13.000 de euro pentru contractele de leasing destinate persoanelor cu venituri anuale sub 15.400 de euro. Mașinile erau disponibile pentru cei care parcurgeau cel puțin 15 km către locul de muncă sau realizau un minim de 8.000 km anual. Programul a fost suspendat după ce numărul cererilor a depășit estimările, înregistrându-se 50.000 de solicitări, cu rate de leasing între 50 și 150 de euro, în funcție de valoarea vehiculelor.
Noul program, care va începe în septembrie, va avea un plafon al ratei de leasing de 200 de euro pe lună, iar companiile de leasing vor fi obligate să ofere cel puțin o opțiune de leasing la mai puțin de 140 de euro lunar pentru a fi acceptate. Contractele vor avea o durată maximă de trei ani și vor fi finanțate cu ajutorul companiilor de energie, conform noii legislații adoptate. Finanțarea va fi realizată prin intermediul certificatelor verzi, cunoscute sub denumirea de Certificate de Economisire a Energiei.
Valoarea estimată a sistemului de finanțare a leasingului social este de 369 milioane de euro în următorii cinci ani, cu un număr maxim de 50.000 de contracte și o sumă maximă de 7.000 de euro alocată pe vehicul. Vehiculele eligibile vor fi stabilite pe baza criteriilor de eligibilitate existente, incluzând condiții de mediu care exclud mașinile produse în China din cauza poluării generate de uzinele acestora. De asemenea, va exista o limită de preț de 47.000 de euro pentru vehiculele finanțate.
În urma acestor criterii, Dacia Spring, deși este cel mai accesibil automobil electric de pe piață, nu va fi eligibilă pentru leasingul social. Totodată, nici principalii concurenți din China, Leapmotor T03 și BYD Dolphin Surf, nu vor beneficia de această oportunitate.