Ghid de utilizare a inteligenței artificiale în educație
Ministrul Educației, Daniel David, a anunțat joi, în direct la Digi24, că un ghid de utilizare a inteligenței artificiale (IA) în mediul preuniversitar va fi introdus în „una-două săptămâni”. David subliniază că ghidul va arăta cum poate fi folosită IA astfel încât să „fie un plus, nu un minus”, în contextul în care tot mai mulți elevi utilizează această tehnologie în activitățile lor educaționale.
Un raport din Marea Britanie indică faptul că doar 2% dintre elevi nu folosesc inteligența artificială în activitățile lor. Daniel David a declarat că „este extraordinar de bine” că există „o conștientizare a acestei probleme venită din partea elevilor”, menționând că profesorii sunt deja conștienți de acest fenomen. El a adăugat că situația este problematizată chiar de către elevi, ceea ce reprezintă un aspect pozitiv.
„Tehnologia, inclusiv inteligența artificială, nu este bună sau rea în sine, ci devine mai bună sau mai proastă în funcție de cum o utilizăm. (…) Nu ne oprește nimeni când folosim sistemul de inteligență artificială pentru a rezolva o problemă”, a afirmat David.
Ministrul a menționat că, în România, există deja instrucții și ghiduri de utilizare a inteligenței artificiale în zona învățământului superior și parțial în diverse segmente ale învățământului preuniversitar. Ghidul care urmează să fie lansat va oferi informații despre cum să folosești inteligența artificială, axându-se nu doar pe rezultatul final, ci și pe pașii necesari pentru a ajunge la acel rezultat.
David a subliniat că acest ghid este destinat învățământului preuniversitar, având în vedere că universitățile din România și-au dezvoltat deja propriile ghiduri în acest domeniu.

