Daniel David vorbește despre provocările anului școlar 2025-2026
Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a declarat că situația din învățământ înaintea anului școlar 2025-2026 „n-are cum să arate mult mai bine față de anul trecut, sub aspectul infrastructurii, că n-au fost construcții majore”. Aceste afirmații vin în contextul criticilor legate de limitarea numărului de elevi din clase la 30, pe care David le consideră „limite puse arbitrar”. El subliniază că această limită nu este neobișnuită, fiind adoptată și în alte țări precum Italia și Germania, și că România a avut-o la liceu până în 2020.
David a subliniat că nu poate vizita fiecare școală pentru a implementa instrucțiunile sale, dând exemplul săptămânii „Școala Altfel”, unde părinții sunt adesea nevoiți să plătească pentru activitățile elevilor. El a declarat: „Este ilegal să se întâmple așa ceva” și a reamintit părinților că nu este necesar să se organizeze excursii, ci se pot desfășura activități în cadrul orelor de curs, integrând teme de dezvoltare durabilă în diverse materii.
Ministrul a explicat că infrastructura școlară nu este în responsabilitatea Ministerului Educației, ci a autorităților locale, și a menționat că poate impune anumite constrângeri, cum ar fi numărul minim de elevi pentru o școală. El a subliniat că, deși s-au realizat unele construcții prin PNRR, situația infrastructurii nu se va îmbunătăți semnificativ față de anul trecut, având în vedere lipsa unor construcții majore.
În concluzie, David a afirmat că, în loc să se investească în burse și plăți nesustenabile, ar fi fost mai bine să existe un program național pentru dezvoltarea infrastructurii educaționale, subliniind că, deși există unele îmbunătățiri, acestea sunt insuficiente.