Decizie crucială: Consilierii locali se pregătesc să aprobe disponibilizarea a 26 de angajați de la CT BUS
Miercuri, 10 decembrie 2025, consilierii locali vor vota Proiectul de hotărâre nr. 478/2025, care vizează modificarea Hotărârii Consiliului Local nr. 228/2024, referitoare la organigramă, statul de funcții și Regulamentul de organizare și funcționare ale societății CT BUS SA. Această propunere, conform notei de fundamentare prezentate de directorul general al companiei, Fănel Popa, include disponibilizarea a 26 de angajați, printre care se numără casiere, controlori, consilier juridic, experți în achiziții și șeful Serviciului Administrativ. De asemenea, se propune desființarea a 30 de posturi vacante.
Implementarea acestei măsuri ar reprezenta prima etapă de optimizare a activității și a resurselor bugetare pe termen scurt. A doua etapă, pe termen mediu, preconizează blocarea posturilor eliberate după data de 31 decembrie 2025, ca urmare a pensionărilor sau plecărilor voluntare, și reanalizarea trimestrială a situației posturilor ocupate și vacante, cu scopul de a redimensiona și eficientiza activitatea. În ceea ce privește a treia etapă, pe termen lung, aceasta va implica examinarea posibilităților de externalizare integrală a serviciilor de igienizare, ceea ce va conduce la desființarea compartimentului respectiv.
Până la data de 30 iunie 2026, după aprobarea bugetului, se va efectua o nouă evaluare în vederea realizării prestației aferente noului contract de servicii publice semnat cu Primăria Constanța și redefinirii activităților. Dacă aleșii locali vor aproba organigrama și statul de funcții actualizate, CT BUS va avea un total de 755 de posturi, dintre care 705 vor fi ocupate și 50 vor rămâne vacante.
