Dialog cu Denis le Vot, liderul Dacia și posibil succesor al lui Luca de Meo la Renault Group
CEO-ul Dacia, Denis le Vot, a fost cel mai înalt oficial Renault Group prezent la un eveniment important desfășurat în Tehnocentre din Paris și la circuitul din Aubevoy. Asaltat de jurnaliști din toată Europa, le Vot a răspuns întrebărilor legate de viitorul Dacia în contextul demisiei CEO-ului Luca de Meo.
Felicitări, sunt zvonuri că veți fi următorul CEO al Renault Group!
„Nu comentez.”
Ce se va întâmpla cu Dacia, după plecarea CEO-ului Luca de Meo? Se schimbă ceva?
„Nu se schimbă nimic, avem proiectele noastre care merg mai departe, cu lansări până în 2028, avem în dezvoltare viitoare modele, nu se schimbă absolut nimic pentru Dacia.”
Care este situația vânzărilor Bigster, în prima jumătate de an?
„Este foarte bună, avem 8.000 – 9.000 de comenzi, ceea ce este foarte mult, pentru că sunt doar două luni de vânzări și nici nu este încă lansat în toate țările. Pot să vă dau câteva numere: dintr-o sută de clienți Bigster, doar 20 vin de la Renault sau Dacia, ceea ce este uriaș, adică 80% cucerire de clienți de la alte mărci. Iar de la Duster sunt doar 15%, ceea ce este corect și este bine, nu sunt 50%. Asta dovedește că a fost un concept clar.”
Va deveni Bigster cel mai vândut în segmentul C-SUV, cel puțin pe segmentul de retail?
„A fost în ultima lună în Franța. Nu pot să vă spun dacă va fi în toată Europa. Segmentul de retail este instabil. Suntem în Franța, aici retailul s-a dus în jos. Sper ca fabrica să fie la capacitate maximă, iar până acum este.”
De ce a scăzut producția la Mioveni în acest an?
„Pentru că o parte din producția Duster s-a mutat în Turcia și pentru că Jogger a fost mutat în Maroc, pentru a face loc lui Bigster.”
Suntem mulțumiți cu performanța lui Jogger, în așa fel încât să merite o nouă generație?
„Da, va fi un nou Jogger, pentru că este un ‘people mover’, este o mașină cu 7 locuri, pe care o cer clienții cu familii mari. Nu are volume mari, probabil că are circa 80.000 de unități pe an, dar investiția este zero, pentru că este derivat din Sandero.”
Veți trece la noul model de dezvoltare Leap 100, după cum s-a anunțat, și cu noul Sandero?
„Da, vom face asta cu noul Sandero, următoarea generație a celui despre care am vorbit, Leap 100 înseamnă 100 de săptămâni.”
Care este situația vânzărilor lui Spring în acest moment?
„Este o situație corectă, aș spune, nu am cifre exacte dar cred că sunt în jur de 30.000 de unități, dar nu vrem să-l ‘împingem’ în mod specific, pentru că suntem ‘decarbonizați’ deja destul de mult, cu 80% din Bigster HEV. Deci se vinde foarte bine și este în continuare cel mai accesibil automobil electric de pe piață.”
Se va numi la fel: Spring?
„Nu știu, pentru că ei nu-mi spun numele, citesc doar în presă.”
Imediat după răspunsul amuzant, Denis le Vot s-a scuzat și a plecat pentru a răspunde și altor ziariști din Europa prezenți la eveniment.
Cine este Denis le Vot
Denis le Vot este vicepreședinte executiv al Renault Group și conduce Dacia din 2021. Le Vot avea o experiență consistentă în Rusia, unde s-a ocupat de afacerile Renault, având anterior funcții importante în cadrul Alianței Renault – Nissan la nivel global. A girat lansarea proiectului Bigster, care a marcat intrarea Dacia în segmentul C-SUV, și a inițiat alte două proiecte, două modele de clasă C construite pe aceeași platformă a SUV-ului Bigster, CMF-B alungită. Dacia a reușit să genereze un profit operațional uriaș, cu o țintă de 15% pentru anul 2030.