Două companii aeriene de top, acuzate că au vândut locuri premium lângă fereastră, dar fără vedere!
Companiile aeriene americane Delta Air Lines și United Airlines au fost date în judecată de pasageri care susțin că au fost taxați suplimentar pentru un loc la fereastră, dar s-au trezit așezați lângă un perete gol. Procesele, intentate separat, solicită despăgubiri de milioane de dolari pentru peste un milion de clienți ai fiecărei companii aeriene.
Pasagerii afirmă că aceste companii nu menționează faptul că locurile nu au feronete în timpul procesului de rezervare, în ciuda perceperii unui cost suplimentar pentru acestea. United a refuzat să comenteze, invocând că este vorba de o chestiune juridică în curs, în timp ce Delta a fost contactată pentru un comentariu.
Procesele solicită rambursarea taxelor suplimentare pentru pasagerii care au declarat că au plătit pentru locuri la geam, dar au primit în schimb locuri fără geam. Ambele plângeri, depuse de firma de avocatură Greenbaum Olbrantz, menționează că unele avioane de pasageri Boeing și Airbus au locuri fără feronete din cauza poziționării conductelor de aer condiționat, a cablurilor sau a altor componente.
Conform documentelor judiciare, aceste locuri nu sunt semnalate de Delta și United în timpul procesului de rezervare. Plângerile subliniază că pasagerii aleg locuri la fereastră din diverse motive, printre care frica de zbor, răul de mișcare, pentru a ține copiii ocupați sau pentru a se bucura de priveliște. Unii pasageri susțin că nu ar fi ales aceste locuri sau nu ar fi plătit mai mult pentru ele dacă ar fi știut că nu au feronete.
Ambele companii aeriene descriu fiecare loc de pe părțile laterale ale avioanelor lor ca fiind „loc la fereastră”, chiar dacă știu că unele nu sunt lângă o fereastră. Pasagerilor li se poate percepe o taxă suplimentară pentru a alege un loc la fereastră în comparație cu un loc standard. Avocații care reprezintă fiecare caz au descris această practică ca fiind „înșelătoare” și „ilegală”. Alte companii aeriene, precum American Airlines și Alaska Airlines, menționează în timpul procesului de rezervare dacă un loc nu include feronete.