Două noi acorduri pentru construirea a 105 km de autostrăzi rapide
Două contracte pentru 105 kilometri de drumuri de mare viteză au fost semnate miercuri. Unul dintre acestea va face legătura între Autostrada Moldovei și A2 – drumul expres Focșani-Brăila, având un termen de finalizare de 3 ani și jumătate. Celălalt contract face parte din Autostrada Unirii, care leagă Moldova de Transilvania.
Dorinel Umbrărescu, cel mai mare constructor român, a semnat contracte în valoare de peste 2 miliarde de euro. Grupul de firme al omului de afaceri băcăuan se va ocupa de cel mai greu lot de pe Autostrada Unirii, A8, și de drumul expres Focșani-Brăila. Deși unii experți consideră că Umbrărescu s-a extins prea mult, acesta speră să poată reloca forțe pe măsură ce finalizează lucrările.
Detalii despre Autostrada Unirii – A8
Lotul Grințieș – Pipirig de pe Autostrada „Unirii” – A8 va fi în sarcina lui Umbrărescu. Contractul are o valoare de 5,97 miliarde de lei și este al doilea cel mai mare contract public de infrastructură, fiind și cel mai scump contract la costul pe kilometru de autostradă.
Consorțiul lui Umbrărescu a fost desemnat câștigător al licitației încă din iulie, dar semnarea a întârziat. În grupul de firme este inclusă și o filială a unei companii din Bosnia-Herțegovina, colaborare menită să ofere expertiza necesară pentru lucrările de tuneluri. Lotul doi are o lungime de 31,5 kilometri și este un proiect complex, cu 70% din distanță dedicată lucrărilor de artă, inclusiv 16 tuneluri și 60 de poduri și viaducte. Cel mai lung tunel va avea aproape un kilometru, iar cel mai lung pod va fi cel peste râul Bistrița, având 1.275 de metri. A8 Târgu Mureș – Iași – Ungheni va avea o lungime totală de 304 km și un cost estimat de 4,1 miliarde de euro.
Detalii despre drumul expres Focșani – Brăila
Celălalt contract semnat de grupul de firme al lui Dorinel Umbrărescu pentru drumul expres Focșani-Brăila va costa 4,29 miliarde de lei. Proiectul este notabil prin faptul că nu este împărțit în mai multe loturi, fiind un singur segment încredințat integral unui constructor.
Drumul va avea 73,5 km, iar consorțiul va avea jumătate de an pentru proiectare și trei ani pentru execuție, așadar ar trebui să fie gata în prima parte a anului 2029. Acest drum expres va asigura conexiuni între Autostrada Moldovei, Podul peste Dunăre de la Brăila, legătura de mare viteză Brăila – Galați, precum și conexiuni către Tulcea și Constanța.

