Dublu accident mortal în apropierea Agigei
Judecătorii de la Curtea de Apel Constanța au pronunțat o sentință definitivă în cazul accidentului rutier mortal care a avut loc în luna octombrie 2024, între Agigea și Techirghiol, soldat cu decesul a două tinere. În primă instanță, Judecătoria Constanța a condamnat șoferul, Costel Rogoza, la aproape cinci ani de închisoare. Această decizie a fost contestată, iar Curtea de Apel Constanța a majorat pedeapsa la 7 ani de închisoare cu executare.
În motivarea deciziei, instanța a subliniat că „atitudinea neglijentă a inculpatului a demonstrat lipsă de responsabilitate față de regulile de circulație, mai ales având în vedere că a declarat că a lucrat ca șofer de tir, ceea ce presupune un grad ridicat de profesionalism și prevenție“.
Curtea a menționat că „simpla atitudine de regret a inculpatului nu este suficientă pentru micșorarea pedepselor“, subliniind că acesta are o conduită imprudentă, ilustrată prin comiterea a două infracțiuni la regimul rutier. De asemenea, instanța a decis ca pedepsele aplicate să fie orientate spre limita medie/maximă, pentru a răspunde severității comportamentelor periculoase în trafic.
Astfel, pedeapsa pentru ucidere din culpă a fost majorată de la 4 ani la 6 ani și 2 luni, iar pentru conducerea unui vehicul sub influența alcoolului, de la 1 an și 9 luni la 2 ani și 6 luni. Sentința finală reflectă circumstanțele reale ale cazului și cele personale ale inculpatului.
Curtea a impus și majorarea pedepsei complementare, interzicerea exercitării dreptului de a conduce autovehicule de la 5 ani la 10 ani, după executarea pedepsei principale. Instanța a subliniat că accidentul s-a soldat cu decesul a două persoane din culpa exclusivă a inculpatului, care a condus sub influența alcoolului.
În plus, instanța a majorat cuantumul daunelor morale acordate părților civile: de la 250.000 lei la 350.000 lei pentru trei părți și de la 150.000 lei la 200.000 lei pentru alte două părți civile. Cazul este considerat închis.
Se menționează că inculpatul a fost caporal în armata franceză între 2008 și 2014 și, în aceeași zi cu accidentul, a fost trimis în judecată pentru distrugere, violență în familie și încălcarea ordinului provizoriu de protecție.

