Volkswagen închide pentru prima dată o fabrică în Germania după 88 de ani
Volkswagen, unul dintre cei mai mari producători auto din Europa, se confruntă cu o situație fără precedent în cei 88 de ani de istorie: compania este nevoită să închidă o fabrică în Germania. Ultima mașină va ieși din fabrica din Dresda marți, la puțin peste 20 de ani de la deschiderea acesteia.
Fabrica din Dresda, care a produs mai puțin de 200.000 de vehicule de la începutul producției în 2002, va fi închiriată Universității Tehnice din oraș pentru dezvoltarea inteligenței artificiale, roboticii și cipurilor, devenind totodată o atracție turistică. Această decizie reflectă provocările cu care se confruntă industria auto germană, inclusiv cererea slabă din China și problemele tarifare din Statele Unite.
Închiderea liniei de producție este o reacție la presiunea asupra fluxului de numerar, generată de vânzările slabe din China și Europa, precum și de tarifurile americane care afectează vânzările din Statele Unite. Bugetul de investiții al Volkswagen, estimat la aproximativ 160 de miliarde de euro pentru următorii cinci ani, a fost redus drastic în ultimii ani, iar directorul financiar, Arno Antlitz, a sugerat că fluxul de numerar net pentru 2025 ar putea fi ușor pozitiv, în ciuda provocărilor continue.
Această mișcare face parte dintr-un acord convenit cu sindicatele anul trecut, care va duce la reducerea a 35.000 de locuri de muncă la marca VW în Germania. Fabrica din Dresda a fost inițial destinată asamblării modelului de ultimă generație VW Phaeton și a devenit un simbol al eforturilor de electrificare ale Volkswagen, producând recent modelul ID.3 alimentat cu baterii.
Volkswagen, împreună cu Universitatea Tehnică din Dresda, s-a angajat să investească 50 de milioane de euro în următorii șapte ani în proiectul de cercetare, continuând să utilizeze instalația ca atracție turistică.

