Elio – începutul cu cele mai modeste încasări din întreaga istorie Pixar
Remake-ul Universal „How to Train Your Dragon” a rămas pe primul loc la box-office-ul din America de Nord, în ciuda a două debuturi, aventura intergalactică Disney și Pixar „Elio” și thrillerul cu zombie Sony „28 Years Later”. „Elio” s-a clasat pe locul al treilea, cu 21 de milioane de dolari din 3.750 de săli de cinema, fiind cel mai slab început din istoria modernă pentru Pixar. La începutul weekendului, filmul, care prezintă povestea unui băiețel ce intră în contact cu extratereștrii după ce a fost confundat cu ambasadorul intergalactic al Pământului, își propunea să obțină între 25 și 30 de milioane de dolari. Producția filmului a costat 150 de milioane de dolari, iar în străinătate a strâns doar 14 milioane de dolari, având un total global de 35 de milioane de dolari.
Anul 2023 a adus anterior un record negativ pentru Pixar cu „Elemental”, care a avut un buget de 29,6 milioane de dolari la nivel național și 44,5 milioane de dolari la nivel global. Deși a avut un început slab, filmul a fost apreciat de public și a reușit să încheie cariera pe marele ecran cu 155 de milioane de dolari pe piața internă și 496 de milioane de dolari la nivel global. Pixar speră ca „Elio” să urmeze o traiectorie similară, având în vedere că a primit nota „A” în sondajele de opinie CinemaScore.
În weekendul de debut, celălalt film lansat, „28 Years Later”, a debutat pe locul al doilea, cu 30 de milioane de dolari din 3.444 de săli, conform așteptărilor. Acesta a obținut încă 30 de milioane de dolari în străinătate, ajungând astfel la 60 de milioane de dolari în întreaga lume. Vânzările de bilete marchează cel mai mare debut din serie, care a început cu „28 Days Later” din 2002. Publicul a acordat filmului o notă slabă de „B” în sondajele CinemaScore, iar producția a costat 60 de milioane de dolari.
Fără ca „Elio” sau „28 Years Later” să reprezinte o amenințare prea mare, „How to Train Your Dragon” a reușit să își păstreze coroana box office-ului cu 37 de milioane de dolari în al doilea său cadru, marcând o scădere de 56% față de debutul său de 83 de milioane de dolari. Până în prezent, remake-ul live-action a generat 160,4 milioane de dolari în America de Nord și 358 de milioane de dolari în întreaga lume.
În alte clasamente, filmul Disney „Lilo & Stitch” a strâns 9,5 milioane de dolari, clasându-se pe locul patru, în timp ce filmul Paramount „Mission: Impossible – The Final Reckoning” a adăugat 6,55 milioane de dolari în al cincilea weekend de la lansare. „Lilo & Stitch” a generat încasări de 386 de milioane de dolari pe piața internă și 910 milioane de dolari la nivel mondial, având un buget de 100 de milioane de dolari. „The Final Reckoning”, al optulea episod din franciza de acțiune a lui Tom Cruise, a avut încasări de 178 de milioane de dolari în America de Nord și 540 de milioane de dolari în întreaga lume.