Europenii pot achiziționa mașini din China cu livrare directă la domiciliu
O companie chineză a lansat un serviciu prin care europenii pot achiziționa automobile produse în China cu livrare direct la adresa clienților, având toate omologările legale necesare. Până acum, clienții care doreau să cumpere mașini de pe site-uri chinezești erau nevoiți să se ocupe singuri de formalitățile vamale și de ridicarea mașinilor din porturi. Acum, această companie a renunțat la livrările în SUA din cauza tarifelor vamale și se concentrează pe clienții din Europa.
„Pentru prima dată, pasionații de vehicule electrice din Europa pot comanda un vehicul electric chinezesc, BEV sau PHEV, direct din China și îl putem livra direct la ușa lor. Noul nostru serviciu elimină complexitățile asociate cu importurile internaționale de mașini”, a declarat Jakub Gersl, director operațional al China EV Marketplace. Acest site are o ofertă variată de mașini pe piețele internaționale, cu mii de vehicule vândute anual, dar livrate anterior doar în porturi, unde erau necesare procedurile vamale și de omologare. Cu acest nou serviciu, mașinile vor ajunge direct la locuințele clienților și vor putea fi înmatriculate conform legislației europene.
Pe site-ul China EV Marketplace sunt disponibile mașini cu prețuri atractive pentru europeni, începând de la 9.000 – 10.000 de dolari pentru modele mici, cum ar fi BYD Seagull (Dolphin Surf), Geely Ceome, Wuling Bingo și Neta Aya. De asemenea, modelele mai mari pot fi achiziționate la prețuri sub 20.000 de dolari, precum Baojun Yep, un SUV asemănător cu Suzuki Ignis, care costă 11.200 dolari, BYD Seal 06 la 15.300 dolari, și Leapmotor C10 la 17.030 dolari. La aceste sume se adaugă costurile de transport și taxele vamale.
Compania chineză informează că expediază mașini în Uniunea Europeană, iar odată ce mașina sosește în port, poate livra în orice colț al Europei. Clienții sunt responsabili pentru plata vămii și a altor taxe, iar compania poate asista în acest proces. Costul pentru omologarea individuală este de 2.500 de dolari.
Costurile de transport pentru un vehicul sunt de 2.870 de dolari cu livrare în port, dar există și opțiunea de a alege un transportator propriu. Livrarea direct la ușă costă 5.470 de dolari, iar ridicarea din centrul din Praga are un cost de 4.170 de dolari. Astfel, taxele pe care trebuie să le plătească un client pentru a primi o mașină de 10.000 de dolari la ușă încep de la aproximativ 8.000 de dolari, iar pentru unele mărci, taxele vamale ridicate pot crește costurile cu până la 1.800 de dolari. Toate costurile, inclusiv livrarea, depășesc 10.000 de dolari pentru mărcile care au o taxă vamală de 27% și 12.000 de dolari pentru mărcile cu taxe vamale de 45%.
Potrivit informațiilor furnizate de China EV Marketplace, omologarea durează 2-3 săptămâni și include un certificat E8*X, însoțit de numere de înmatriculare, dacă este necesar. Pentru vehiculele PHEV, se va percepe un cost suplimentar de 400 de dolari pentru testele de emisii. Compania are sediul european în Praga, Cehia, unde clienții pot ridica mașinile dacă nu au optat pentru livrarea la domiciliu.