Evaluările pentru clasele primare, contestate de profesori și părinți
Elevii din clasele primare au intrat în perioada evaluărilor de final de an școlar. Deși aceste testări sunt concepute să fie fără miză și să ofere o imagine generală asupra progresului școlar, ele sunt tot mai contestate. Părinții le consideră inutile, iar profesorii subliniază că nu sunt corelate cu activitatea didactică reală.
Primii testați sunt elevii de clasa a doua, iar în perioada următoare urmează elevii din clasele a patra și a șasea. Ovidiu Pânișoară, specialist în educație, afirmă: „Dacă ceea ce se întâmplă la clasă sau modul în care se învață nu are legătură cu modul în care se construiesc itemii și dacă profesorii nu sunt întrebați ca să coreleze modul în care predau, atunci devin aceste evaluări inutile.”
Pânișoară ridică o întrebare importantă cu privire la utilitatea reală a acestor testări: „În fond, eu aș întreba ministerul dacă se întorc cumva și asupra programelor și a modului în care ar trebui să se facă activitatea didactică.”
Deși elevii nu simt presiunea acestor teste, unii părinți și profesori spun că nici nu le înțeleg rostul. Testele, elaborate de Centrul Național pentru Politici și Evaluare în Educație, au un rol orientativ, fără note sau calificative. Cu toate acestea, lipsa de feedback concret și impactul redus asupra structurii curriculare ridică semne de întrebare în rândul specialiștilor.