Google a purificat internetul, eliminând peste 5,1 miliarde de reclame înșelătoare în 2024
Google a anunțat că a eliminat peste 5,1 miliarde de reclame înșelătoare și a blocat sau restricționat difuzarea de reclame pe mai mult de 1,3 miliarde de pagini în 2024, conform Google Ads Safety Report 2024. Conform raportului, adopția inteligenței artificiale generative a accelerat analiza conținutului și intervenția împotriva celor care încalcă regulile.
Inteligența artificială nu doar că a îmbunătățit aplicarea regulilor împotriva reclamelor dăunătoare, ci a crescut și capacitatea de a împiedica accesul actorilor frauduloși în ecosistemul Google. Anul trecut, Google a investit în modelele LLM (Large Language Models – Modele lingvistice de mari dimensiuni), lansând peste 50 de actualizări care le-au sporit eficiența. Modelele bazate pe inteligență artificială au ajutat la detectarea a peste 97% dintre paginile eliminate în 2024.
În plus față de cele 5,1 miliarde de reclame înșelătoare eliminate, alte 9,1 miliarde de reclame au fost restricționate, iar 39,2 milioane de conturi de publicitate au fost suspendate. Peste 1,3 miliarde de pagini au fost restricționate sau blocate, iar sancțiuni au fost aplicate pentru mai mult de 220.000 de pagini ale unor publisheri.
Google a subliniat că sistemele LLM nu doar că au îmbunătățit aplicarea politicilor, ci au consolidat și capacitatea de prevenire a abuzurilor din fazele incipiente. Aceste instrumente bazate pe inteligență artificială accelerează investigațiile complexe și îmbunătățesc abilitatea de a identifica și bloca acțiunile actorilor rău intenționați, împiedicând afișarea miliarde de reclame care încalcă politicile Google. Majoritatea celor 39,2 milioane de conturi suspendate au fost închise înainte de a putea afișa vreo reclamă.
O altă concluzie a raportului se referă la creșterea numărului de reclame care se folosesc ilegal de imaginea unor personalități publice. Actori rău intenționați au utilizat conținut video sau audio generat de inteligența artificială pentru a sugera o afiliere falsă cu celebrități, promovând astfel fraude. Google a înființat o echipă dedicată de peste 100 de experți pentru a analiza aceste fraude și a dezvolta măsuri eficiente de contracarare, actualizând politica privind denaturarea informațiilor. Ca urmare, au fost suspendate permanent peste 700.000 de conturi de advertiseri care au încălcat politicile, conducând la o scădere de 90% a raportărilor privind anunțurile frauduloase în 2024.
De asemenea, Google a continuat să extindă cerințele de verificare a identității și de transparență pentru advertiserii electorali, inclusiv mențiuni de tipul ‘plătit de’ și un raport public de transparență al tuturor anunțurilor electorale. Aceste măsuri ajută utilizatorii să identifice anunțurile electorale și să știe cine a finanțat respectivele campanii. În ultimul an, Google a verificat peste 8.900 de noi advertiseri electorali la nivel global și a eliminat 10,7 milioane de anunțuri electorale din conturi neverificate, continuând aplicarea politicilor împotriva afirmațiilor electorale demonstrabil false din întreaga lume.