Guvernul dă undă verde extinderii Magistralei 4 de metrou
Guvernul a aprobat, vineri, printr-o Hotărâre, indicatorii tehnico-economici pentru extinderea reţelei de metrou Magistrala 4, în secţiunea Gara de Nord – Gara Progresul. Durata de execuţie a lucrărilor este estimată la 50 de luni.
Lungimea totală a traseului nou construit va fi de aproximativ 12 km, dintre care 11 km vor fi în exploatare cu călători, iar 1,1 km vor fi în exploatare fără călători, asigurând legătura cu Depoul Progresul. Tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul va include 13 staţii, precum şi un depou suprateran nou construit, plus staţia Gara de Nord 2. Conectarea cu Magistrala 4 de metrou existentă se va realiza în staţia Gara de Nord 2 prin continuarea axelor căilor Liniei 1 şi Liniei 2 existente.
Valoarea totală a investiţiei este de peste 17 miliarde lei, iar finanţarea se va realiza din Fonduri Externe Nerambursabile (FEN), Programul Transport 2021-2027, de la bugetul de stat, prin Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, precum şi din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual pentru această destinaţie.
Extinderea liniei 4 de metrou de la Gara de Nord la Gara Progresul va funcţiona ca o joncţiune între transportul feroviar regional, naţional şi internaţional cu zona urbană. Această magistrală va conecta Aeroporturile Internaţionale Otopeni şi Bucureşti Băneasa cu gările de cale ferată Băneasa, Basarab, Gara de Nord şi Gara Progresul, facilitând, de asemenea, interconectarea cu transportul public de suprafaţă.
Construcţia tronsonului Gara de Nord – Gara Progresul va aduce economii de timp pentru transportul urban de pasageri, va contribui la reducerea emisiilor de CO2, la diminuarea poluării aerului şi la scăderea riscurilor de accidente rutiere.