HSBC Elveția încheie relațiile cu clienți de elită din Orientul Mijlociu
Divizia elvețiană de private banking a HSBC a decis să închidă conturile a peste 1.000 de clienți bogați din Orientul Mijlociu, pe fondul unei verificări stricte din partea autorităților de reglementare privind gestionarea clienților considerați cu risc ridicat. Decizia afectează clienți proveniți din țări precum Arabia Saudită, Qatar, Liban și Egipt, mulți dintre ei având active de peste 100 de milioane de dolari.
Banca a notificat deja persoanele vizate că nu vor mai putea folosi serviciile sale și va trimite scrisori oficiale în următoarele luni pentru a le solicita să își mute conturile în alte instituții. HSBC a declarat că această măsură face parte dintr-un plan mai amplu de reorganizare a grupului, anunțat în octombrie anul trecut, pentru a schimba strategia diviziei elvețiene de private banking.
Barry O’Byrne, CEO al International Wealth and Premier Banking la HSBC, a subliniat că banca rămâne „pe deplin angajată” atât față de clienții din Orientul Mijlociu, cât și față de operațiunile din Elveția, considerată unul dintre principalele huburi globale pentru administrarea averilor.
Decizia vine după ce autoritatea elvețiană de supraveghere financiară FINMA a constatat, în 2024, că unitatea HSBC din Elveția a încălcat obligațiile privind prevenirea spălării banilor în două cazuri care implicau „persoane politice expuse”. Între 2002 și 2015 ar fi fost efectuate tranzacții suspecte în valoare totală de 300 de milioane de dolari.
Luna trecută, HSBC a confirmat că autoritățile judiciare din Elveția și Franța au deschis investigații preliminare privind presupuse infracțiuni de spălare de bani legate de două relații bancare istorice ale diviziei Private Bank (Suisse) SA.