IKEA dezvăluie: Peste 20 de soluții inteligente ajung în România, o revoluție în designul interior!
Retailerul suedez IKEA va lansa peste 20 de noi produse inteligente pentru casă, începând cu ianuarie 2026. Aceasta reprezintă cea mai amplă inițiativă a IKEA în direcția transformării tehnologiei pentru locuințe inteligente, iar produsele vor fi disponibile și pe piața din România.
În plus, IKEA a hotărât să reducă la jumătate tarifele de la restaurantul propriu, de luni până vineri, oferind și mese gratuite pentru copii. Această decizie este valabilă în mai multe piețe, inclusiv Austria, Canada, China, Danemarca, Franța, Germania, Italia, Olanda, Polonia, Portugalia, Coreea de Sud, Suedia, Elveția și Regatul Unit.
De exemplu, în Franța, un prânz pentru o familie de patru persoane, care include două mese calde cu chiftele pentru adulți și două mese pentru copii, va costa 6,96 euro în loc de 19,9 euro. De asemenea, toți oaspeții restaurantului vor primi un voucher de 5 euro de utilizat în magazin.
În anul fiscal 2024, IKEA România a înregistrat o cifră de afaceri de peste 1,4 miliarde de lei (274,2 milioane euro), cu 33% din această sumă provenind din vânzările online. Compania a vândut peste 26,5 milioane de produse, dintre care 65% au fost piese de mobilier, iar 35% accesorii. Sistemul de dulapuri PAX a fost cea mai vândută gamă de produse din România, fiind apreciate soluțiile inteligente de depozitare, în special pentru dormitoare.
IKEA deține în prezent trei magazine în România – două în București și unul în Timișoara, precum și un Studio de Planificare și Comandă în Constanța și cinci puncte de ridicare comenzi în Brașov, Iași, Cluj, Oradea și Sibiu. Compania vizează extinderea rețelei de magazine, având în vedere potențialul de creștere al pieței locale.
La nivel global, IKEA își adaptează strategia prin construirea unei rețele de magazine amplasate central în marile orașe, pentru a se adapta schimbării comportamentului consumatorilor. Toate magazinele din România sunt alimentate cu energie 100% regenerabilă, iar compania are în plan să continue investițiile în energia regenerabilă și îmbunătățirea eficienței energetice.
În 2025, IKEA se va concentra pe creșterea cotei de piață și accelerarea transformării omnichannel, având ca obiectiv îmbunătățirea experienței clienților și oferirea unei game variate de produse de mobilier pentru casă, la prețuri accesibile.
Compania are 1.780 de angajați în România și a dublat flota de vehicule electrice, cu peste 70% din livrările din București realizate cu astfel de vehicule. IKEA România continuă să investească în dezvoltarea transportului electric și în inițiative sustenabile, menținând angajamentul față de energia regenerabilă.
În anul fiscal 2024, restaurantele suedeze din cadrul magazinelor IKEA au generat vânzări de peste 97 milioane de lei (19 milioane euro). Aceasta subliniază importanța alimentelor în modelul de afaceri IKEA, având în vedere că majoritatea veniturilor provin din restaurantul suedez și din oferta de alimente.