Îmbrățișarea diversității: Proiect Erasmus+ la Școala I.L. Caragiale din Medgidia
În perioada 1 septembrie 2025 – 31 august 2027, Școala Gimnazială „I.L. Caragiale” din Medgidia va coordona proiectul Erasmus+ intitulat „TOGETHER, WE CAN!”, în parteneriat cu trei școli din Turcia, Slovenia și Macedonia de Nord.
Proiectul se adresează tuturor elevilor din școlile implicate, cu un accent special pe cei proveniți din medii socio-economice și culturale defavorizate, elevii care au fost sau pot deveni ținte ale unor forme de agresiune, precum și elevii cu probleme de comportament.
Obiectivele colaborării includ promovarea strategiilor de predare incluzive, combaterea stereotipurilor, reducerea cazurilor de bullying și creșterea stării de bine și a performanțelor școlare ale elevilor. De asemenea, proiectul urmărește dezvoltarea competențelor lingvistice și digitale ale participanților.
Activitățile proiectului vor cuprinde sesiuni de tip predare-formare (LTT) găzduite de școlile partenere, lecții interdisciplinare interactive, activități practice și întâlniri ale elevilor și părinților cu specialiști, sesiuni de formare pentru cadrele didactice, precum și activități culturale și artistice care vor promova valorile sociale europene.
Un moment deosebit va fi organizarea unui spectacol în Turcia, în cadrul reuniunii finale a proiectului, în care protagoniștii vor fi elevii celor patru școli partenere.
Implementarea proiectului va îmbogăți și diversifica baza de materiale didactice a școlilor participante, prin resurse educaționale online dedicate prevenirii și combaterii bullying-ului. Elevii vor învăța să accepte diferențele, să fie mai toleranți și respectuoși, își vor spori stima de sine și își vor îmbunătăți abilitățile sociale, IT și de comunicare.
Directorul școlii, Ana-Maria Rădău-Bulai, și coordonatorul proiectului, Elena-Alexandra Gorovei, subliniază că acest parteneriat reprezintă o oportunitate pentru elevi de a-și valorifica potențialul și de a contribui la construirea unui climat școlar mai sigur și mai incluziv.