Îmbunătățiri majore în București: Trei artere aglomerate vor fi reabilitate!
Primarul general interimar al Capitalei, Stelian Bujduveanu, a confirmat că Pasajele Bucur-Obor și Lujerului, precum și Podul Băneasa, vor intra în reparații capitale. Acestea sunt printre cele mai circulate pasaje și poduri din București.
În urma expertizării a 24 de poduri și pasaje din București, cele trei obiective au fost clasificate cu gradul V de risc seismic, reprezentând un pericol real pentru siguranța circulației. Bujduveanu a subliniat că consolidarea lor este esențială atât pentru siguranța celor care tranzitează aceste zone, cât și pentru fluidizarea traficului și îmbunătățirea mobilității urbane.
Durata lucrărilor variază în funcție de complexitate: pentru Pasajul Lujerului, durata este estimată la 33 de luni, pentru Pasajul Bucur-Obor la 24 de luni, iar pentru Podul Băneasa la 17 luni. Proiectarea lucrărilor va dura 3 luni pentru fiecare obiectiv de investiții.
Administrația Străzilor București (ASB) a inițiat licitații pentru contractarea lucrărilor necesare consolidării și reabilitării pasajelor Bucur-Obor și Lujerului. Bugetele estimate pentru cele două licitații însumează 318,152 milioane de lei, fără TVA. Durata lucrărilor a fost stabilită la 27 de luni pentru pasajul Bucur-Obor și la 36 de luni pentru pasajul Lujerului, iar ofertele vor fi deschise în a doua parte a lunii august.
Pasajul Lujerului este un pasaj subteran mixt, rutier, cu 2 benzi pe sens și pentru linia de tramvai 41, care desparte cele două sensuri de circulație rutieră. Inaugurat pe 4 iulie 1987, pasajul are o lungime de 800 metri, din care 400 metri sunt acoperiți, și facilitează legătura între cartierele Drumul Taberei (strada Brașov) și Crângași (Șoseaua Virtuții), subtraversând Bulevardul Iuliu Maniu.
Pasajul Bucur-Obor, amplasat la intersecția a patru mari artere rutiere din Capitală (Șoseaua Ștefan cel Mare, Șoseaua Mihai Bravu, Calea Moșilor și Șoseaua Colentina), a fost inaugurat în iulie 1979 și are o lungime de 760 metri.