Îndrumar pentru integrarea inteligenței artificiale în educație
Ministrul Educației, Daniel David, a anunțat că în una-două săptămâni va fi publicat un ghid dedicat utilizării inteligenței artificiale (IA) în școlile preuniversitare. Documentul va oferi îndrumări pentru folosirea tehnologiei astfel încât să susțină procesul de învățare și nu să-l înlocuiască.
Un raport britanic relevă că doar 2% dintre elevi nu utilizează instrumente digitale de IA în activitățile lor educaționale. Ministrul a subliniat că există o conștientizare a acestui fenomen din partea elevilor, ceea ce este considerat pozitiv: „Profesorii sunt deja atenți la această situație, însă este remarcabil că și elevii ridică problema”, a spus Daniel David.
Ministrul a explicat că tehnologia, inclusiv IA, nu este bună sau rea în sine, ci depinde de modul în care este utilizată: „Nimeni nu este împiedicat să folosească sistemele de inteligență artificială pentru rezolvarea problemelor, dar trebuie să învățăm să le folosim corect”.
Ghidul preuniversitar va oferi recomandări despre pașii de utilizare a IA, nu doar despre obținerea rezultatelor finale, pentru ca elevii să beneficieze de avantajele acestei tehnologii fără a diminua efortul propriu. În zona învățământului superior, universitățile au dezvoltat deja propriile ghiduri de utilizare a IA.
Documentul pregătit de Ministerul Educației va veni în sprijinul profesorilor și elevilor, oferind reguli clare și bune practici pentru integrarea inteligenței artificiale în procesul educațional preuniversitar.

