Jurnal de ConstantaJurnal de Constanta
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Sănătate
  • Showbiz
  • Sport
Citind: Îngrijorare în porturile americane: 12 ore de stagnare în livrările din China. Comerțul, afectat precum în perioada pandemiei din cauza tarifelor impuse de Trump.
Distribuie
Notificare Afișați mai multe
Font +/-Aa
Font +/-Aa
Jurnal de ConstantaJurnal de Constanta
Cautare
  • Categorii
    • Actual
    • Economic
    • Extern
    • Local
    • Politică
    • Sănătate
    • Showbiz
    • Sport
  • Info
    • Contact
Urmați-ne
© 2025 jurnaldeconstanta.ro
Economic

Îngrijorare în porturile americane: 12 ore de stagnare în livrările din China. Comerțul, afectat precum în perioada pandemiei din cauza tarifelor impuse de Trump.

Ștefan Odobleja
Ultima actualizare: 11/05/2025 16:17
Ștefan Odobleja
Distribuie
4 Min Citire
criza in porturile din sua 12 ore fara nicio nava de marfa din china comertul blocat ca in pandemie dupa tarifele lui trump 6820a34030221
Distribuie

Îngrijorare în porturile americane: 12 ore de stagnare în livrările din China

Oficiali ai porturilor de pe Coasta de Vest au anunțat că, vineri dimineață, nu a plecat nicio navă cargo din China către cele două mari porturi californiene în ultimele 12 ore, o situație fără precedent de la pandemia de COVID-19. La doar șase zile distanță, 41 de nave erau programate să plece din China către Complexul San Pedro Bay, care include Portul Los Angeles și Portul Long Beach. Vineri, numărul acestora a fost zero.

Războiul comercial inițiat luna trecută de fostul președinte Donald Trump a impus tarife uriașe pe majoritatea importurilor chinezești, ceea ce a dus la o scădere a numărului de nave pe mare și la o reducere a mărfurilor care ajung în porturile americane. Aceasta a făcut ca comerțul cu China să devină prea costisitor pentru multe afaceri.

Declin alarmant al livrărilor

Oficialii portuari sunt îngrijorați nu doar de lipsa navelor, ci și de viteza cu care a avut loc această scădere. Mario Cordero, directorul Portului Long Beach, a afirmat: „Este un motiv real de alarmă. Acum vedem cifre chiar mai mari decât în pandemie în ceea ce privește anulările și reducerea sosirilor de nave.” Portul Long Beach a raportat un declin de 35-40% față de volumul obișnuit, în timp ce Portul Los Angeles a avut o scădere de 31% săptămâna aceasta. De asemenea, Portul New York-New Jersey se pregătește pentru un recul similar. Miercuri, Portul Seattle nu avea nicio navă container în port, o situație care nu s-a mai întâmplat din pandemie.

Comisarul portuar Ryan Calkins a declarat pentru CNN: „Pur și simplu nu mai este nimic de expediat.”

Publicitate
Ad Image

Negocieri comerciale și tarife

Reprezentanții comerciali ai SUA și Chinei au avut întâlniri în weekend, la Geneva, pentru primele negocieri directe menite să dezamorseze conflictul comercial. În prezent, majoritatea bunurilor expediate din China către SUA sunt taxate cu un tarif de 145%, iar exporturile americane în China suportă tarife de 125%. Vineri, Donald Trump a sugerat o reducere a tarifelor la 80%, precizând că termenii finali vor fi stabiliți de secretarul Trezoreriei, Scott Bessent. După prima rundă de discuții în Elveția, președintele SUA a afirmat că s-au făcut „mari progrese”.

Efectele asupra consumatorilor

Consumatorii se confruntă cu prețuri mai mari și lipsa unor produse, iar Cordero a subliniat că un acord este urgent. „Dacă situația nu se schimbă rapid – mă refer la incertitudinea actuală – ne putem aștepta ca unele produse să dispară de pe rafturi. Consumatorii vor resimți aceste efecte în următoarele 30 de zile”, a avertizat el.

Peste 63% din marfa care ajunge în Portul Long Beach provine din China, cea mai mare pondere din toate porturile americane. Totuși, această cifră este în scădere de la 72% în 2016, pe fondul tensiunilor comerciale care au determinat comercianții să caute alternative. Chiar și așa, China rămâne o sursă majoră de importuri pentru SUA. Maersk, a doua cea mai mare companie de transport maritim din lume, a declarat că volumul de marfă dintre SUA și China a scăzut cu 30-40% față de nivelul normal.

Vincent Clerc, CEO-ul Maersk, a declarat: „Dacă nu începem să vedem o detensionare a relațiilor cu China, dacă nu apar mai multe acorduri comerciale, efectele acestei crize riscă să devină mai profunde și mai dificile.”

Știri asemănătoare

Trump își pune amprenta asupra pieței: tarife de până la 250% pentru medicamentele aduse din străinătate!

LPP a atins pragul impresionant de 2 miliarde lei pe piața românească!

Comelf Bistrița răsplătește acționarii cu dividende ce depășesc 1 milion de euro!

Cinema City își extinde orizonturile: un nou multiplex în Mall Moldova, cu o investiție impresionantă de 6 milioane de euro, alături de Prime Kapital!

Breaking News: Ciolacu împuternicește ANCOM să susțină SpaceX-ul lui Elon Musk după testele inițiale din România, conform Profit.ro

Etichete:cargochinacomertnavasuatarife

Sign Up For Daily Newsletter

Be keep up! Get the latest breaking news delivered straight to your inbox.
By signing up, you agree to our Terms of Use and acknowledge the data practices in our Privacy Policy. You may unsubscribe at any time.
Distribuie acest articol
Facebook Copiază legătură Imprimare
Distribuie
Articolul precedent reactia lui zeljko kopic dupa ce fcsb a castigat matematic titlul in superliga 682090edc9b52 Răspunsul lui Zeljko Kopic după triumful matematic al FCSB în Superligă
Articolul următor angajatii ct bus protesteaza luni acestia reclama situatia dezastruoasa a companiei 6820a349536ca Revoltă a angajaților CT BUS luni: O voce împotriva condițiilor de muncă precare!
Lasa un comentariu Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Ad Image

Ultimele stiri

exclusiv un fost judecator al ccr explica de ce nu e posibil referendumul in justitie anuntat de nicusor dan 69486ba083fea
Un fost judecător al CCR dezvăluie motivele pentru care referendumul în justiție propus de Nicușor Dan este o utopie
21/12/2025
exclusiv conflictul din justitie poate deveni o vulnerabilitate statala avertizeaza fostul consilier prezidential cristian diaconescu 694856730f802
Fostul consilier prezidențial Cristian Diaconescu: „Conflictul din justiție ar putea transforma statul într-o țintă vulnerabilă”
21/12/2025
atac cibernetic asupra unor statii de lucru si servere ce apartin apelor romane si a 10 administratii bazinale de apa 694854cc311c7
Ciberatac îndreptat împotriva sistemelor Apelor Române și a zece administrații de gestionare a resurselor de apă
21/12/2025
news alert csm reactioneaza dur dupa referendumul anuntat de nicusor dan nu vom tolera nicio forma de ingerinta in justitie 694852ef9a3d9
Avertisment important: CSM ripostează ferm după anunțul referendumului lui Nicușor Dan: „Nu vom accepta nicio intervenție în domeniul justiției”
21/12/2025
ciucu dupa discutiile cu bolojan si ministrul nazare termoenergetica primeste imprumut pentru a evita blocajul financiar in ianuarie 69484ccb2c15e
Ciucu, în urma întâlnirilor cu Bolojan și cu ministrul Nazare: Termoenergetica obține fonduri pentru a preveni criza financiară din ianuarie
21/12/2025
trei sferturi dintre romani cred ca tara merge intr o directie gresita increderea in politicieni la cote minime sondaj 69484be093492
Trei din patru români consideră că România se îndreaptă pe un drum greșit, iar încrederea în politicieni atinge valori alarmant de scăzute
21/12/2025
//

We influence 20 million users and is the number one business and technology news network on the planet

Articole recente

  • Un fost judecător al CCR dezvăluie motivele pentru care referendumul în justiție propus de Nicușor Dan este o utopie
  • Fostul consilier prezidențial Cristian Diaconescu: „Conflictul din justiție ar putea transforma statul într-o țintă vulnerabilă”
  • Ciberatac îndreptat împotriva sistemelor Apelor Române și a zece administrații de gestionare a resurselor de apă
  • Avertisment important: CSM ripostează ferm după anunțul referendumului lui Nicușor Dan: „Nu vom accepta nicio intervenție în domeniul justiției”
  • Ciucu, în urma întâlnirilor cu Bolojan și cu ministrul Nazare: Termoenergetica obține fonduri pentru a preveni criza financiară din ianuarie

Comentarii recente

Niciun comentariu de arătat.

Sign Up for Our Newsletter

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!

Jurnal de Constanta
Pe platforma noastră de știri găsești cele mai noi informații și analize relevante din multiple domenii: politică, actualitate, economie, internațional, lifestyle, sport și călătorii. Jurnaliștii noștri urmăresc în timp real evenimentele importante din România și de peste hotare, oferindu-ți o perspectivă clară, echilibrată și obiectivă, pentru ca tu să fii mereu la curent cu tot ce contează.
  • Contact
  • Politica de Confidențialitate

© 2025 jurnaldeconstanta.ro

Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?