Jurnal de ConstantaJurnal de Constanta
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Sănătate
  • Showbiz
  • Sport
Citind: Îngrijorare în porturile americane: 12 ore de stagnare în livrările din China. Comerțul, afectat precum în perioada pandemiei din cauza tarifelor impuse de Trump.
Distribuie
Notificare Afișați mai multe
Font +/-Aa
Font +/-Aa
Jurnal de ConstantaJurnal de Constanta
Cautare
  • Categorii
    • Actual
    • Economic
    • Extern
    • Local
    • Politică
    • Sănătate
    • Showbiz
    • Sport
  • Info
    • Contact
Urmați-ne
© 2025 jurnaldeconstanta.ro
Economic

Îngrijorare în porturile americane: 12 ore de stagnare în livrările din China. Comerțul, afectat precum în perioada pandemiei din cauza tarifelor impuse de Trump.

Ștefan Odobleja
Ultima actualizare: 11/05/2025 16:17
Ștefan Odobleja
Distribuie
4 Min Citire
criza in porturile din sua 12 ore fara nicio nava de marfa din china comertul blocat ca in pandemie dupa tarifele lui trump 6820a34030221
Distribuie

Îngrijorare în porturile americane: 12 ore de stagnare în livrările din China

Oficiali ai porturilor de pe Coasta de Vest au anunțat că, vineri dimineață, nu a plecat nicio navă cargo din China către cele două mari porturi californiene în ultimele 12 ore, o situație fără precedent de la pandemia de COVID-19. La doar șase zile distanță, 41 de nave erau programate să plece din China către Complexul San Pedro Bay, care include Portul Los Angeles și Portul Long Beach. Vineri, numărul acestora a fost zero.

Războiul comercial inițiat luna trecută de fostul președinte Donald Trump a impus tarife uriașe pe majoritatea importurilor chinezești, ceea ce a dus la o scădere a numărului de nave pe mare și la o reducere a mărfurilor care ajung în porturile americane. Aceasta a făcut ca comerțul cu China să devină prea costisitor pentru multe afaceri.

Declin alarmant al livrărilor

Oficialii portuari sunt îngrijorați nu doar de lipsa navelor, ci și de viteza cu care a avut loc această scădere. Mario Cordero, directorul Portului Long Beach, a afirmat: „Este un motiv real de alarmă. Acum vedem cifre chiar mai mari decât în pandemie în ceea ce privește anulările și reducerea sosirilor de nave.” Portul Long Beach a raportat un declin de 35-40% față de volumul obișnuit, în timp ce Portul Los Angeles a avut o scădere de 31% săptămâna aceasta. De asemenea, Portul New York-New Jersey se pregătește pentru un recul similar. Miercuri, Portul Seattle nu avea nicio navă container în port, o situație care nu s-a mai întâmplat din pandemie.

Comisarul portuar Ryan Calkins a declarat pentru CNN: „Pur și simplu nu mai este nimic de expediat.”

Publicitate
Ad Image

Negocieri comerciale și tarife

Reprezentanții comerciali ai SUA și Chinei au avut întâlniri în weekend, la Geneva, pentru primele negocieri directe menite să dezamorseze conflictul comercial. În prezent, majoritatea bunurilor expediate din China către SUA sunt taxate cu un tarif de 145%, iar exporturile americane în China suportă tarife de 125%. Vineri, Donald Trump a sugerat o reducere a tarifelor la 80%, precizând că termenii finali vor fi stabiliți de secretarul Trezoreriei, Scott Bessent. După prima rundă de discuții în Elveția, președintele SUA a afirmat că s-au făcut „mari progrese”.

Efectele asupra consumatorilor

Consumatorii se confruntă cu prețuri mai mari și lipsa unor produse, iar Cordero a subliniat că un acord este urgent. „Dacă situația nu se schimbă rapid – mă refer la incertitudinea actuală – ne putem aștepta ca unele produse să dispară de pe rafturi. Consumatorii vor resimți aceste efecte în următoarele 30 de zile”, a avertizat el.

Peste 63% din marfa care ajunge în Portul Long Beach provine din China, cea mai mare pondere din toate porturile americane. Totuși, această cifră este în scădere de la 72% în 2016, pe fondul tensiunilor comerciale care au determinat comercianții să caute alternative. Chiar și așa, China rămâne o sursă majoră de importuri pentru SUA. Maersk, a doua cea mai mare companie de transport maritim din lume, a declarat că volumul de marfă dintre SUA și China a scăzut cu 30-40% față de nivelul normal.

Vincent Clerc, CEO-ul Maersk, a declarat: „Dacă nu începem să vedem o detensionare a relațiilor cu China, dacă nu apar mai multe acorduri comerciale, efectele acestei crize riscă să devină mai profunde și mai dificile.”

Știri asemănătoare

România strânge peste 2 miliarde de euro prin două emisiuni de obligațiuni ecologice!

Xi Jinping sosește la Moscova pentru a celebra 80 de ani de la triumful aliaților împotriva nazismului!

Deutsche Bank înregistrează un profit trimestrial record după 14 ani și ajustează provizioanele pentru împrumuturi

Aterizare forțată: Un pasager agitat provoacă panică la bordul aeronavei!

Germania deschide porțile pentru români: Oportunități de muncă în sezonul estival!

Etichete:cargochinacomertnavasuatarife

Sign Up For Daily Newsletter

Be keep up! Get the latest breaking news delivered straight to your inbox.
By signing up, you agree to our Terms of Use and acknowledge the data practices in our Privacy Policy. You may unsubscribe at any time.
Distribuie acest articol
Facebook Copiază legătură Imprimare
Distribuie
Articolul precedent reactia lui zeljko kopic dupa ce fcsb a castigat matematic titlul in superliga 682090edc9b52 Răspunsul lui Zeljko Kopic după triumful matematic al FCSB în Superligă
Articolul următor angajatii ct bus protesteaza luni acestia reclama situatia dezastruoasa a companiei 6820a349536ca Revoltă a angajaților CT BUS luni: O voce împotriva condițiilor de muncă precare!
Lasa un comentariu Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Ad Image

Ultimele stiri

Modern Breaking News Instagram Post 2
Cum a folosit Matei facturi false desființate definitiv de instanță pentru a pune mâna pe Pescărie – Episodul II
19/09/2025
o cauza mai putin cunoscuta a durerilor de umar 68caa073adbd1
O misterie surprinzătoare din spatele disconfortului umărului
17/09/2025
exclusiv prinde fcsb play off ul valeriu iftime a dat raspunsul pe loc 68ca9feca08fd
Va reuși FCSB să ajungă în play-off? Valeriu Iftime oferă răspunsul pe loc!
17/09/2025
video aiea bombardamente langa centrala nucleara zaporojie observatorii au vazut fum negru din trei locatii 68ca9e16724c0
AIEA: Fumul negru se ridică deasupra centralei nucleare Zaporojie, în urma bombardamentelor din apropiere. Observatorii au raportat din trei puncte diferite.
17/09/2025
mae a emis o atentionare de calatorie pentru romanii care merg in franta 68ca9cde1d5ef
„Ministerul Afacerilor Externe avertizează cetățenii români care doresc să viziteze Franța”
17/09/2025
revenire de marca in superliga fostul antrenor al rapidului a reactionat la interesul petrolului usa e deschisa 68ca9c6fe94f2
Întoarcere spectaculoasă în Superligă? Fostul antrenor al Rapidului își exprimă deschiderea față de interesul Petrolului: „Sunt pregătit să ascult!”
17/09/2025
//

We influence 20 million users and is the number one business and technology news network on the planet

Articole recente

  • Cum a folosit Matei facturi false desființate definitiv de instanță pentru a pune mâna pe Pescărie – Episodul II
  • O misterie surprinzătoare din spatele disconfortului umărului
  • Va reuși FCSB să ajungă în play-off? Valeriu Iftime oferă răspunsul pe loc!
  • AIEA: Fumul negru se ridică deasupra centralei nucleare Zaporojie, în urma bombardamentelor din apropiere. Observatorii au raportat din trei puncte diferite.
  • „Ministerul Afacerilor Externe avertizează cetățenii români care doresc să viziteze Franța”

Comentarii recente

Niciun comentariu de arătat.

Sign Up for Our Newsletter

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!

Jurnal de Constanta
Pe platforma noastră de știri găsești cele mai noi informații și analize relevante din multiple domenii: politică, actualitate, economie, internațional, lifestyle, sport și călătorii. Jurnaliștii noștri urmăresc în timp real evenimentele importante din România și de peste hotare, oferindu-ți o perspectivă clară, echilibrată și obiectivă, pentru ca tu să fii mereu la curent cu tot ce contează.
  • Contact
  • Politica de Confidențialitate

© 2025 jurnaldeconstanta.ro

Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?