Mobilizarea muncitorilor italieni pentru Autostrada Sibiu-Pitești
Constructorul italian WeBuild a mobilizat la șantierul Autostrăzii Sibiu-Pitești A1, de 1 Mai, aproximativ 500 de muncitori și 125 de utilaje pe Secțiunea 3 Cornetu-Tigveni, conform anunțului ministrului Transporturilor. Lucrările continuă și la șantierul Secțiunii 5 (Curtea de Argeș-Pitești), care a intrat în etapa finală înainte de darea în trafic a ultimilor 15 km de autostradă.
Lucrările se concentrează pe finalizarea tronsonului dintre nodul rutier de la Băiculești și Autostrada București-Pitești A1, ceea ce va permite circulația la nivel de autostradă între București și Curtea de Argeș pe o distanță de aproximativ 140 km. La sfârșitul lunii mai, se estimează că circulația va fi posibilă până la Curtea de Argeș.
Noi imagini de pe șantierul Autostrăzii Sibiu-Pitești (A1) arată că WeBuild a adus 108 utilaje și 480 muncitori, printre care și români reveniți din Diaspora. Autostrada Sibiu-Pitești (A1) se apropie de deschiderea circulației pe întreaga secțiune Pitești-Curtea de Argeș (30,35 km).
Antreprenorul italian WeBuild execută ultimele lucrări înainte de deschiderea circulației, la finalul lunii viitoare, și pe cei 14,65 km dintre nodul rutier Băiculești și Curtea de Argeș. Anul trecut, a fost deja deschisă circulația pe aproximativ jumătate din această secțiune de autostradă (15,7 km) între Bascov și nodul rutier Băiculești.
Începând din luna mai 2025, va fi posibilă circulația pe autostradă între Curtea de Argeș și București, pe o distanță de aproximativ 140 km. Pe Secțiunea 3 a A1, WeBuild are mobilizați 300 de muncitori și peste 80 de utilaje și echipamente, numărul acestora urmând a crește cu fiecare nou punct de lucru deschis pe șantier.
WeBuild SpA, antreprenorul acestui lot cu o lungime de 37,4 km, va executa 53 de structuri, un ecoduct și un tunel cu 2 galerii, fiecare având o lungime de 1,78 km. Pentru execuția acestui lot se vor folosi peste 100.000 tone de oțel beton, peste 1 milion m³ de beton și vor fi manipulate peste 9 milioane m³ de pământ și agregate.
În ianuarie, au început lucrările pe șantierul Cornetu-Tigveni, parte a Autostrăzii Sibiu-Pitești A1, considerat cel mai dificil și important tronson de autostradă construit în istoria României, incluzând cel mai lung tunel rutier. Termenul de realizare este stabilit pentru 1 Decembrie 2028, la 110 ani de la Marea Unire.
Lucrările pregătitoare pentru construcția portalurilor celor 2 fire de tunel au fost finalizate, iar autorizația de construire pentru tunelul Poiana a fost emisă la finele anului 2024. Tunelul Poiana va avea două galerii cu câte două benzi pe sens, iar lucrările pe Secțiunea 3 (37,4 km) a Autostrăzii Sibiu-Pitești trebuie finalizate până în noiembrie 2027, conform contractului.
Autostrada Sibiu-Pitești, formată din 5 secțiuni, va avea o lungime totală de 122,11 km și face parte din Coridorul 4 Pan-european, care tranzitează România de la Est la Vest, între Portul Constanța și Punctul de Trecere a Frontierei de la Nădlac.