Kilometraj falsificat și accidente ascunse pe piața auto din România
România se confruntă cu o problemă semnificativă pe piața automobilelor second-hand, unde practicile de falsificare a kilometrajului și ascunderea accidentelor sunt frecvente. Un studiu recent a arătat că țara noastră se află pe locul 4 în Europa în ceea ce privește riscurile asociate vânzării de mașini la mâna a doua, după Ucraina, Letonia și Lituania.
Peste jumătate dintre mașinile second-hand din România au fost implicate în cel puțin un accident, iar aproximativ 7,5% dintre vehiculele verificate au avut kilometrajul manipulat. În medie, kilometrajul a fost redus cu 95.100 km, conform datelor studiului. De asemenea, peste 60% dintre mașinile din România au fost reparate în service-uri auto nefiscalizate, afectând astfel istoricul vehiculului.
Dan Barbu, președintele Patronatului Operatorilor de Service Auto din România, a subliniat că acest fenomen reprezintă un pericol major pentru viitorii proprietari, care nu au acces la informații complete despre istoricul vehiculelor. El a sugerat că o interconectare între bazele de date de la Biroul Auto Român (BAR), Registrul Auto Român (RAR) și Poliție ar putea rezolva aceste probleme.
Înainte de a achiziționa o mașină second-hand, este esențial ca potențialii cumpărători să verifice nu doar partea electrică, ci și caroseria vehiculului. Specialiștii recomandă ca reparațiile efectuate în urma accidentelor să fie conforme pentru a asigura siguranța și funcționalitatea mașinii.

