Leapmotor își deschide aripile în Europa, pătrunzând și pe piața din proximitatea României
Brandul chinezesc Leapmotor, care a intrat în portofoliul Stellantis odată cu achiziția unui pachet de acțiuni de către compania europeană, continuă expansiunea pe piața din Europa, în ciuda opririi producției modelului T03 în uzina din Polonia. Leapmotor a anunțat un nou val de țări în care vor fi lansate modelele sale electrice, după ce anul trecut a pătruns pe mai multe piețe, inclusiv România.
În prezent, Leapmotor, reprezentat de Stellantis pe plan european, a ajuns la 600 de puncte de vânzare și service, majoritatea reprezentanților fiind recrutați din rândul dealerilor mărcilor din portofoliul grupului. Obiectivul pe termen scurt este de a ajunge la 700 de centre de vânzare și service în țările G10 și pe piețele majore din Europa.
„Nu numai că ne creștem prezența, ci ne asigurăm și că proprietarii Leapmotor au asistență și servicii complete oriunde s-ar afla”, a declarat Danilo Annese, Head of Business Operations Europe în cadrul Leapmotor International, deținută în procente egale de Leapmotor și Stellantis.
Următoarele țări în care brandul Leapmotor va intra sunt Irlanda, Bulgaria, Cehia, Slovacia, Slovenia, Ungaria și Croația, acoperind astfel un procent semnificativ din țările Uniunii Europene. Compania și-a propus să asigure un timp mediu de călătorie până la cea mai apropiată unitate de vânzări și service de 25 de minute, pentru a oferi asistență rapidă, fiabilă și locală, crescând astfel încrederea în marcă și disponibilitatea serviciilor și pieselor de schimb.
Pentru noile piețe, Leapmotor a încheiat contracte cu dealeri puternici, precum Gowan Group în Irlanda, Emil Frey în Cehia, Slovacia, Ungaria și Croația, și SFA Automotive LTD în Bulgaria. Primele modele care vor fi disponibile sunt T03 și C10, la fel ca în celelalte țări.
Cu doar două modele în portofoliu, Leapmotor a vândut în primele patru luni ale acestui an aproximativ 5.000 de autovehicule în Europa, ceea ce reprezintă aproape o zecime din vânzările MG sau BYD, dar este considerată o performanță bună comparativ cu Lynk & Co, un brand al grupului Geely, care a vândut doar circa 2.000 de automobile în aceeași perioadă.
În România, Leapmotor este importat de Autoitalia, distribuitorul local al mărcilor fostului grup Fiat-Chrysler, care acum face parte din Stellantis. Vânzările Leapmotor din România sunt încă discrete, în primele cinci luni ale anului fiind înmatriculate doar 138 de vehicule, întârzierea Programului Rabla fiind un motiv principal al acestei situații, în timp ce prețul mai mare decât în Europa de Vest este, cu siguranță, un alt factor important.