Liderul Ucrainei dezvăluie motivele pentru care România devine o opțiune pentru o nouă unitate de producție de hrană pentru animale
Producătorul ucrainean de hrană pentru animale de companie Kormotech, lider pe piața de origine, a vândut anul trecut în România produse în valoare de aproape 10 milioane de euro. Piața românească este considerată una strategică și prioritară pentru Kormotech, care își propune să atragă o cotă de peste 10% din vânzările totale înregistrate local în acest domeniu.
“România este una dintre piețele noastre strategice. Conform strategiei de afaceri a grupului Kormotech până în 2028, eforturile noastre de export sunt concentrate pe Europa Centrală și de Est, România fiind o prioritate cheie. România este o piață dinamică, în creștere rapidă, deschisă noilor mărci”, a declarat directorul operațional al companiei, Ihor Paraniak.
În 2024, Kormotech a furnizat României aproximativ 5.500 de tone de hrană pentru animale de companie, în valoare de aproximativ 9,7 milioane de euro. Scopul companiei este să obțină o cotă de piață de peste 10% în sectorul hranei pentru animale de companie din România.
Kormotech ia în considerare construirea unei fabrici în România, având opțiunea de a extinde producția în Ucraina sau de a se concentra pe România. Compania explorează mai multe zone economice libere din România care oferă condiții favorabile și infrastructură adecvată pentru potențialele instalații de producție. “Pe lângă stimulentele economice, vedem un potențial de creștere puternic și durabil în România. Această piață urmează să devină una dintre cele mai importante ale noastre în viitorul apropiat”, a explicat Paraniak.
Stabilirea producției locale este considerată un pas logic, care ar permite companiei să fie mai aproape de clienți, să răspundă mai rapid la cerere și să întărească loialitatea mărcii.
Kormotech deține în prezent două fabrici în Ucraina: una pentru hrană umedă, cu o capacitate anuală de 27.000 de tone, și alta pentru hrană uscată, cu o capacitate de 55.000 de tone. Compania se concentrează pe extinderea fabricii de hrană uscată și a început construcția unei noi fabrici de hrană umedă pentru animale de companie în Lituania.
Fondată în 2003, Kormotech are în portofoliu branduri precum Optimeal, Club 4 Paws, Hav!, Miau! și Delickcious, cu peste 650 de produse. Compania este deținută de Olena și Rostyslav Vovk.