Maratonul Profit: Ediția a III-a – Gabriela Nistor, CEO Salt Bank
Salt Bank s-a reorientat rapid către o piață diversificată de clienți după succesul din primul an, în care numărul utilizatorilor a depășit estimările, ajungând la 500.000 de clienți. Gabriela Nistor, CEO-ul băncii, a declarat că, inițial, banca s-a concentrat pe tineri profesioniști din mediul urban, dar a observat o cerere crescută din partea unei populații mai largi. Aceasta a condus la extinderea serviciilor, inclusiv introducerea de funcționalități dedicate pensionarilor.
„Este foarte interesant că noi am început banca adresându-ne unui segment specific și am zis că vrem să extindem piața. A venit un val, anul trecut, care ne-a luat cu el și am readresat piața. Statistic vorbind, acum avem clienți din toată România”, a afirmat Nistor. Recent, Salt Bank a început să acorde credite de consum și să se adreseze start-up-urilor și liber profesioniștilor.
„Anul acesta trebuie să dovedim că succesul de anul trecut nu a fost o întâmplare”, a adăugat Nistor, menționând că au fost implementate multe funcționalități și produse noi pentru clienți.
Interacțiune umană și utilizarea inteligenței artificiale
Un aspect cheie al abordării Salt Bank este interacțiunea cu clienții. Banca utilizează operatori umani în call center, evitând boții pentru convorbiri. „Am decis să servisăm oamenii și să le oferim suport atunci când au nevoie, deoarece aceștia sunt adesea anxioși”, a explicat Nistor. Aceasta a evidențiat că, spre deosebire de alte fintech-uri, Salt Bank își propune să ofere un suport personalizat și accesibil.
Banca integrează, de asemenea, inteligența artificială în procedurile de call center, dar nu în interacțiunea directă cu clienții. Aceasta folosește funcționalități speech-to-text și analize automate ale datelor pentru a extrage concluzii calitative din convorbirile cu clienții.
Funcționalități dedicate persoanelor în vârstă
Salt Bank a implementat recent funcționalități care vizează persoanele mai în vârstă, precum „Call Mama”, care încurajează clienții să aducă conturile părinților la bancă pentru a-i proteja de fraude. „Aceasta este o metodă prin care un copil adult poate deveni protector al părintelui său”, a declarat Nistor, subliniind importanța protecției financiare pentru persoanele vârstnice.
Prin asocierea aplicației cu cea a părinților, clienții pot autoriza tranzacțiile peste o anumită valoare, asigurându-se astfel că părinții lor beneficiază de protecție împotriva posibilelor fraude, păstrând în același timp confidențialitatea conturilor.