Mașini chinezești în prim-plan la testele EuroNCAP
Organizația EuroNCAP a efectuat recent teste pentru un pachet variat de automobile produse în China, alături de două modele europene. Toate automobilele testate au obținut punctajul maxim de 5 stele, dar scorurile detaliate relevă diferențe notabile în fiecare capitol de siguranță.
Polestar 3, cel mai recent model al mărcii cu influențe suedeze, a obținut cel mai bun rezultat, având sprijin din partea Volvo și a mărcii-mamă, Geely. Acest SUV a reușit să stabilească un record istoric în testele EuroNCAP pentru protecția copiilor, cu un scor de 93%, care se apropie de un scor perfect. De asemenea, a obținut 90% pentru protecția adulților, 79% pentru protecția utilizatorilor vulnerabili (pietoni și bicicliști) și 83% pentru sistemele de asistență.
Un alt SUV, BYD Sealion 7, a fost, de asemenea, testat și a reușit să obțină 5 stele, înregistrând 87% pentru protecția adulților și 93% pentru copii, dar cu scoruri inferioare în ceea ce privește protecția utilizatorilor vulnerabili (76%) și asistența de siguranță (79%).
Geely a inclus în testare și modelul EX5, care a obținut scoruri de peste 80% la toate capitolele, demonstrând că apartenența la un grup asigură accesul la tehnologie avansată. EX5 a obținut 83% pentru protecția utilizatorilor vulnerabili și a înregistrat scor maxim pentru sistemele de asistență.
Jaecoo 7 PHEV, produs de grupul Chery, a avut cele mai mici scoruri din sesiune, dar a justificat cele 5 stele primite datorită nivelului general de siguranță. În fine, Hongqi E-HS9 a obținut de asemenea 5 stele, însă a avut unele probleme cu airbag-urile la impactul frontal, care au fost remediate ulterior.
Modelele europene Audi A6 și Cupra Terramar au obținut, de asemenea, 5 stele, dar au avut scoruri mai mici la sistemele de asistență, situându-se între 70% și 80%.
EuroNCAP a anunțat că, începând cu anul viitor, va schimba metodologia de evaluare a siguranței pentru automobilele comercializate în Europa, menținând, totuși, punctajul de 5 stele ca indicator principal al performanței de siguranță a unui vehicul nou.