Jurnal de ConstantaJurnal de Constanta
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Sănătate
  • Showbiz
  • Sport
Citind: Mașinile PHEV, pe cale de dispariție: Constructorii își pun întrebări asupra viitorului acestei tehnologii de propulsie
Distribuie
Notificare Afișați mai multe
Font +/-Aa
Font +/-Aa
Jurnal de ConstantaJurnal de Constanta
Cautare
  • Categorii
    • Actual
    • Economic
    • Extern
    • Local
    • Politică
    • Sănătate
    • Showbiz
    • Sport
  • Info
    • Contact
Urmați-ne
© 2025 jurnaldeconstanta.ro
Economic

Mașinile PHEV, pe cale de dispariție: Constructorii își pun întrebări asupra viitorului acestei tehnologii de propulsie

Ștefan Odobleja
Ultima actualizare: 20/06/2025 19:43
Ștefan Odobleja
Distribuie
11 Min Citire
masinile phev ar putea sa devina istorie dupa ce mai multi constructori si au exprimat rezervele fata de viitorul acestei propulsii 68558f49d592f
Distribuie

Mașinile PHEV, pe cale de dispariție

Propulsia hibridă cu încărcare la priză (PHEV) nu a reușit să capteze un segment semnificativ al pieței auto, în ciuda avantajelor teoretice pe care le oferă, combinând motorul cu combustie și cel electric. Recent, mai mulți oficiali din industria auto au exprimat îngrijorări cu privire la viitorul acestei tehnologii, invocând costurile ridicate și beneficiile reale care nu corespund așteptărilor. Aceasta este cauza pentru care PHEV-urile nu mai sunt preferate, în ciuda investițiilor substanțiale făcute de majoritatea constructorilor auto.

Începând din acest an, mașinile PHEV vor fi supuse unui nou protocol de omologare, care va lua în considerare o frecvență de încărcare a bateriei mai redusă, conform modului de utilizare zilnic observat de Comisia Europeană. Ca urmare a acestor noi reglementări, consumul omologat al acestor vehicule va crește, scăzând astfel atractivitatea lor, în condițiile în care prețurile de listă sunt deja superioare celor pentru automobilele hibride standard. Această situație face ca diferența de cost între FHEV și PHEV să nu mai fie recuperabilă pe durata de viață a vehiculului pentru primul proprietar, ceea ce poate duce la abandonarea acestei tehnologii.

Constructorii auto din Europa și China investesc în extinderea autonomiei electrice a PHEV-urilor, dar această abordare vine cu provocări, precum creșterea greutății și a costurilor de producție. Andrea Carlucci, șeful departamentului de management de produs și marketing pentru Toyota Europa, consideră că o autonomie de aproximativ 100 km este suficientă pentru PHEV-uri și că extinderea acesteia nu este justificată economic. El a subliniat că instalarea unor baterii mai mari în vehicule care nu sunt complet electrice este costisitoare.

Xavier Martinet, CEO-ul Hyundai Europe, a declarat că PHEV-urile, deși contribuie la reducerea emisiilor de CO2, vor deveni irelevante în câțiva ani. De asemenea, Guido Haak, vicepreședinte executiv la Renault, a exprimat o viziune similară, afirmând că avantajele PHEV-urilor vor dispărea dacă noile reglementări le vor face mai puțin atractive.

Publicitate
Ad Image

În prezent, doar Toyota, Renault și Ford oferă atât motorizări full-hybrid, cât și PHEV, iar datele arată că vânzările hibride fără încărcare sunt mai mari decât cele pentru modelele PHEV. Toyota echipează cu PHEV SUV-urile C-HR și RAV4, Renault oferă această motorizare pe SUV-ul Rafale, iar Ford pe Kuga. Alegerea SUV-urilor nu este întâmplătoare, având în vedere că prețul mai mare permite acoperirea costurilor suplimentare asociate bateriilor.

Volkswagen Group a optat pentru PHEV în locul hibridului standard, însă popularitatea acestora rămâne scăzută. De asemenea, Stellantis a adoptat PHEV ca propulsie hibridă de top, dar vânzările nu sunt concludente. Mărcile chineze au început să câștige teren cu PHEV-uri cu autonomie mare, dar și cu sistemele REEV (electric cu range extender), care permit acționarea exclusiv electrică a roților. BMW, care a renunțat anterior la acest tip de propulsie din motive de profitabilitate, este din nou asociată cu REEV. Volvo, parte a grupului Geely, este lider în vânzările PHEV în Europa.

În primele patru luni ale anului, s-au vândut 367.000 de automobile PHEV, cele mai populare fiind Volvo XC60 și VW Tiguan. Deși Toyota nu are succes cu PHEV-urile, deoarece vânzările hibride tradiționale sunt net superioare, grupul japonez nu se grăbește să investească în această tehnologie, având în vedere că emisiile sale de CO2 sunt deja sub limitele impuse de Comisia Europeană.

Schimbări în legislația UE pentru motoarele PHEV

Începând cu acest an, automobilele PHEV vor trebui să respecte standardul Euro 6e-bis, care va deveni obligatoriu pentru toate modelele omologate după 31 decembrie 2025. Acest standard prevede teste ale emisiilor pe distanțe de 2.200 km, față de 800 km anterior, pentru a evalua emisiile medii în condiții de utilizare reală. În plus, se vor modifica limitele temperaturilor de funcționare, iar ciclurile de testare vor include intervale mai mari de rulare cu bateria consumată.

Etapa a doua a Euro 6e-bis, denumită FCM, va intra în vigoare în 2027, stabilind măsurători pentru distanțe de 4.260 km. Această decizie a fost motivată de un studiu care a arătat că emisiile reale de CO2 pentru PHEV-uri sunt de 3,5 ori mai mari decât cele măsurate în laborator, ceea ce sugerează că aceste vehicule nu își valorifică potențialul din cauza încărcării insuficiente.

Știri asemănătoare

Constantin Toma dezvăluie: În 2026, impozitele locale se vor majora cu peste 75%, afectând veniturile primăriilor

Bulgaria cheamă la acțiune pentru extinderea infrastructurii rutiere în nord: Bucureștiul, epicentrul economic al regiunii, strălucește!

Complexul Balneo Termal Vața Băi reînvie magia cu un eveniment de excepție!

Romsilva sub lupa autorităților: pierderi financiare semnificative la șase direcții silvice, timp de cinci ani consecutivi. Raportul a fost înaintat Parchetului General.

Banca românească care își unește forțele cu o echipă de Formula 1: Descoperă piloții de excepție ce vor purta emblema acestei companii!

Sign Up For Daily Newsletter

Be keep up! Get the latest breaking news delivered straight to your inbox.
By signing up, you agree to our Terms of Use and acknowledge the data practices in our Privacy Policy. You may unsubscribe at any time.
Distribuie acest articol
Facebook Copiază legătură Imprimare
Distribuie
Articolul precedent video psd voteaza sambata daca intra in guvernul bolojan grindeanu portofoliile vor fi impartite pana duminica 68558dcbdf38c PSD se decide sâmbătă asupra intrării în Guvernul Bolojan. Grindeanu: Discuțiile despre portofolii se finalizează până duminică.
Articolul următor spania isi reafirma angajamentul total fata de nato dupa ce a respins cresterea bugetului apararii 685592405cda3 Spania își reiterează angajamentul ferm față de NATO, în ciuda refuzului de a majora bugetul pentru apărare.
Lasa un comentariu Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Ad Image

Ultimele stiri

exclusiv un fost judecator al ccr explica de ce nu e posibil referendumul in justitie anuntat de nicusor dan 69486ba083fea
Un fost judecător al CCR dezvăluie motivele pentru care referendumul în justiție propus de Nicușor Dan este o utopie
21/12/2025
exclusiv conflictul din justitie poate deveni o vulnerabilitate statala avertizeaza fostul consilier prezidential cristian diaconescu 694856730f802
Fostul consilier prezidențial Cristian Diaconescu: „Conflictul din justiție ar putea transforma statul într-o țintă vulnerabilă”
21/12/2025
atac cibernetic asupra unor statii de lucru si servere ce apartin apelor romane si a 10 administratii bazinale de apa 694854cc311c7
Ciberatac îndreptat împotriva sistemelor Apelor Române și a zece administrații de gestionare a resurselor de apă
21/12/2025
news alert csm reactioneaza dur dupa referendumul anuntat de nicusor dan nu vom tolera nicio forma de ingerinta in justitie 694852ef9a3d9
Avertisment important: CSM ripostează ferm după anunțul referendumului lui Nicușor Dan: „Nu vom accepta nicio intervenție în domeniul justiției”
21/12/2025
ciucu dupa discutiile cu bolojan si ministrul nazare termoenergetica primeste imprumut pentru a evita blocajul financiar in ianuarie 69484ccb2c15e
Ciucu, în urma întâlnirilor cu Bolojan și cu ministrul Nazare: Termoenergetica obține fonduri pentru a preveni criza financiară din ianuarie
21/12/2025
trei sferturi dintre romani cred ca tara merge intr o directie gresita increderea in politicieni la cote minime sondaj 69484be093492
Trei din patru români consideră că România se îndreaptă pe un drum greșit, iar încrederea în politicieni atinge valori alarmant de scăzute
21/12/2025
//

We influence 20 million users and is the number one business and technology news network on the planet

Articole recente

  • Un fost judecător al CCR dezvăluie motivele pentru care referendumul în justiție propus de Nicușor Dan este o utopie
  • Fostul consilier prezidențial Cristian Diaconescu: „Conflictul din justiție ar putea transforma statul într-o țintă vulnerabilă”
  • Ciberatac îndreptat împotriva sistemelor Apelor Române și a zece administrații de gestionare a resurselor de apă
  • Avertisment important: CSM ripostează ferm după anunțul referendumului lui Nicușor Dan: „Nu vom accepta nicio intervenție în domeniul justiției”
  • Ciucu, în urma întâlnirilor cu Bolojan și cu ministrul Nazare: Termoenergetica obține fonduri pentru a preveni criza financiară din ianuarie

Comentarii recente

Niciun comentariu de arătat.

Sign Up for Our Newsletter

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!

Jurnal de Constanta
Pe platforma noastră de știri găsești cele mai noi informații și analize relevante din multiple domenii: politică, actualitate, economie, internațional, lifestyle, sport și călătorii. Jurnaliștii noștri urmăresc în timp real evenimentele importante din România și de peste hotare, oferindu-ți o perspectivă clară, echilibrată și obiectivă, pentru ca tu să fii mereu la curent cu tot ce contează.
  • Contact
  • Politica de Confidențialitate

© 2025 jurnaldeconstanta.ro

Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?