Mega Image își restructurează afacerea: aproape 90 de magazine cedate către Annabella pentru a facilita preluarea Profi
Consiliul Concurenței a aprobat, în principiu, ca retailerul Annabella să achiziționeze cele 87 de magazine pe care Mega Image s-a angajat să le cesioneze pentru a finaliza preluarea Profi. Această achiziție va permite Annabella să intre pe piețe unde nu a fost prezentă până acum, inclusiv în județele Cluj, Bihor, Timiș, Bacău, Vrancea și Constanța, devenind astfel un nou concurent pe piața de retail.
„Prin această achiziție, Annabella va intra pe piețe unde nu a fost prezentă până acum, devenind un nou concurent pe piața de retail”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței. Aprobată de principiu, tranzacția urmează să fie autorizată pentru a deveni definitivă.
Rețeaua Annabella, fondată în 1994 de familia Mutu în județul Vâlcea, numără în prezent peste 118 magazine în patru județe: Vâlcea, Argeș, Olt și Dâmbovița. Aceasta a înregistrat o cifră de afaceri de 683,1 milioane de lei (137,3 milioane euro) în 2024, în creștere cu 13% față de anul anterior.
Dintre cele 87 de magazine care urmează să fie cedate, 82 sunt actualmente operate de Profi, iar celelalte cinci de Mega Image. Prin această preluare, Annabella va depăși pragul de 200 de magazine la nivel național, extinzându-și amprenta teritorială în orașe precum Timișoara, Oradea, București, Cluj-Napoca, Adjud, Constanța și Ploiești.
Familia Mutu a extins recent portofoliul de afaceri și în domeniul imobiliar, achiziționând o clădire de birouri din nordul Bucureștiului, pe care intenționează să o transforme în clinică medicală. De asemenea, grupul Annabella a dezvoltat două parcuri de retail, unul de 4.000 de metri pătrați în Horezu (Vâlcea) și altul de circa 7.000 de metri pătrați în Râmnicu Vâlcea, inaugurându-l după o investiție de 5 milioane de euro.
Annabella Fabrica de Conserve Râureni, parte a grupului, a raportat o cifră de afaceri de aproape 176 milioane lei (35,3 milioane euro) anul trecut, în scădere cu 5% față de 2023, și un profit net de 13,8 milioane lei (2,7 milioane euro), în scădere cu 11%.
Ahold Delhaize a finalizat achiziția Profi Rom Food SRL pentru o valoare totală de 1.272 milioane euro, ceea ce dublează amprenta de retail a Ahold Delhaize în România, unde operează deja aproape 1.000 de magazine sub marca Mega Image. Lanțul de magazine Profi a avut anul trecut afaceri de 14,1 miliarde lei, în creștere față de 12,9 miliarde lei în 2023, iar Mega Image a raportat afaceri de 10,5 miliarde lei, de la 9,8 miliarde lei în 2023.