Metro România colaborează cu E.ON pentru a lansa un proiect inovator de instalare a panourilor solare
Retailerul cu capital german Metro România a încheiat un parteneriat cu grupul energetic german E.ON pentru a implementa un sistem de panouri fotovoltaice, începând cu magazinul Metro Berceni. Metro are în plan instalarea de panouri fotovoltaice pe cinci dintre magazinele sale, în prima etapă, prin semnarea parteneriatului cu E.ON Energie România.
Proiectul prevede montarea unei instalații fotovoltaice pe acoperișul magazinului Metro Berceni, care va produce local o parte din energia electrică necesară consumului. Instalația va include 1.306 module fotovoltaice și cinci invertoare, iar instalarea este planificată pentru perioada noiembrie 2025 – februarie 2026. Testele funcționale și punerea în funcțiune finală sunt estimate a se realiza în februarie – martie 2026.
Se estimează că instalația solară fotovoltaică va produce, în condiții atmosferice ideale, aproximativ 569 MWh în primul an, cu o producție anuală contractuală medie de 548 MWh. Valoarea totală a investiției în acest proiect este estimată la un milion de euro.
În 2023, centrul logistic Metro din parcul WDP Ștefăneștii de Jos a beneficiat de un program similar, culminând cu instalarea a 7.225 de panouri fotovoltaice, capabile să genereze 4 MWp, cea mai mare instalație de acest tip pe o clădire comercială din parcurile București – Ștefănești.
România își propune să atingă o cotă de 30,7% din consumul total de energie provenit din surse regenerabile până în 2030. În prezent, capacitatea totală instalată este de 3 GW în parcurile eoliene și de circa 1,6 GW în centralele solare, conform Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei. Guvernul a bugetat 1,62 miliarde euro pentru proiectele de energie verde prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Metro România a înregistrat pierderi în 2023 pentru prima dată în ultimul deceniu, cu o pierdere de 5,7 milioane euro, comparativ cu un profit net de 8,3 milioane euro în 2023. Totuși, cifra de afaceri a ajuns la aproape 2,3 miliarde euro, în creștere față de 2,1 miliarde euro raportate anterior.
Retailerul este prezent pe piața locală din 1996, fiind primul care a introdus sistemul de vânzare cash & carry în România. Rețeaua Metro Cash & Carry România include 30 de centre de distribuție, inclusiv 5 magazine Metro Punct, având o suprafață totală de vânzare de aproximativ 190.000 de metri pătrați.
Magazinele sunt distribuite național, având 5 centre în București, 2 în Brașov, Constanța și Timișoara, și câte un centru în alte orașe importante precum Pitești, Cluj, Bacău, Iași, Craiova, Baia Mare, Galați, Ploiești, Oradea, Sibiu, Suceava, Tg. Mureș, Arad, Deva, Satu Mare, Piatra Neamț, Buzău, Târgoviște și Turda.
Metro a dezvoltat și rețeaua de francize LaDoiPași pentru a sprijini antreprenorii locali, ajungând la peste 2.400 de magazine la nivel național. Compania face parte din grupul german Metro, lider în comerțul cu ridicata la scară mondială, având peste 100.000 de angajați și aproximativ 16 milioane de clienți la nivel global.
În primăvara acestui an, miliardarul ceh Daniel Kretinsky, cel mai mare acționar al Metro, a decis delistarea retailerului de la Bursa de Valori din Frankfurt. Kretinsky deține 49,99% din Metro AG, iar alți acționari importanți includ grupul Beisheim și frații Schmidt-Ruthenbeck, cu averi estimate la 10,1 miliarde dolari și, respectiv, 2,1 miliarde dolari.
Metro a fost fondat în Germania în 1964 și operează acum în 34 de țări din întreaga lume.