Metrorex își menține avântul către Aeroportul Otopeni cu tunelurile „Sfânta Ana” și „Sfânta Maria”
Metrorex continuă lucrările la linia de metrou spre Aeroportul Otopeni. În secțiunea sud, tronsonul 1 Mai – Tokyo, cele două utilaje TBM, „Sfânta Maria” și „Sfânta Ana”, au avansat semnificativ. TBM „Sfânta Maria”, care este operațional pe Linia 2, a parcurs peste 641 metri de tunel și a montat 423 de inele din 602. TBM „Sfânta Ana” a realizat peste 281 metri de tunel și a montat 183 de inele din 600 pe Linia 1.
La viitoarea stație de metrou Tokyo s-au finalizat 52 de barete și 73 de piloți pentru Accesul A. S-au excavat 30.164 metri cubi și s-au turnat 4.375 metri cubi de beton. La interstația Tokyo – Aeroport Băneasa s-au excavat 1.360 metri cubi, iar pentru viitoarea stație de metrou Aeroport Băneasa au fost excavați 51.678 metri cubi și s-au betonat 4.668 metri cubi. De asemenea, la Gara Băneasa s-au excavat 34.837 metri cubi și s-au betonați 4.347 metri cubi.
În secțiunea nord, tronsonul Tokyo – Aeroport Otopeni, la viitoarea stație Ion I.C. Brătianu s-au finalizat pereții plastici din zona de sud și nord, precum și cei 650 mp de pereți mulați de la accesurile A și B. Au fost excavați 9.500 metri cubi pentru planșeul intermediar. La viitoarea stație Aeroport Otopeni, au fost realizate 47 de panouri de pereți mulați aferente Ploturilor 8 și 9, iar 20 din cele 43 de barete aferente acestor ploturi au fost finalizate. S-a betonat placa de acoperire Plot 8 pe o suprafață de 1.467 mp și s-a finalizat integral hidroizolația aferentă acesteia.
Recent, Metrorex a pus în funcțiune al doilea utilaj TBM, denumit „Sfânta Ana”, care a început excavația celui de-al doilea tunel de pe secțiunea sud, pornind de la stația de metrou Tokyo către 1 Mai. TBM-ul „Sfânta Ana” are o lungime de 105 metri, cântărește aproximativ 600 de tone, iar scutul de foraj are un diametru de aproximativ 6,60 metri. Viteza medie de înaintare a TBM-ului este de 1,5 m pe oră, excavat circa 60 de metri cubi de pământ.
Lucrările pentru noua Magistrală 6 de metrou, care va face legătura cu Aeroportul Otopeni, avansează. Până în prezent, pentru stația de metrou Tokyo s-au executat 625 m grindă de ghidaj din 690 m, 101 panouri de pereți mulați din 114 și 34 de barete din 52. TBM-ul „Sfânta Maria” a început excavația primului tunel către stația de metrou 1 Mai, realizând 99.80 m de tunel.
În ceea ce privește tronsonul 1.2, care va conecta stația Tokyo de Aeroportul Otopeni, Metrorex a semnat în luna mai 2023 un contract de execuție pentru structurile de rezistență cu turcii din Asocierea Gülermak Ağir Sanayi Inșaat Ve Taahhüt A.S.-Somet SA. Acest tronson va avea o lungime de 7,6 km și va include 6 stații de metrou: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu și Aeroport Otopeni. Finalizarea acestui tronson va completa traseul Magistralei 6 de metrou, asigurând legătura între actuala stație de metrou 1 Mai și Aeroportul Otopeni.