Modernizarea căii ferate București-Craiova
Ministerul Transporturilor a anunțat că modernizarea căii ferate București-Craiova este în plină desfășurare, cu proiecte de Hotărâri de Guvern publicate pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici. Aceste proiecte preconizează că pe majoritatea traseului se va putea circula cu viteze de până la 200 km/h, însă implementarea acestora va avea loc ulterior.
Pe traseu se vor desființa două stații, conform informațiilor disponibile. Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici este dedicat obiectivului de investiții „Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Craiova, Subsecțiunea 1: București Nord – Roșiori Nord”, considerat lucrare de utilitate publică de interes național.
Linia de cale ferată București Nord-Videle-Roșiori-Craiova face parte din ramura sudică a Coridorului Rin-Dunăre, asigurând conexiuni între ramura nordică a acestui coridor și Coridorul Orient/Est-Mediteranean, precum și cu traseul fostului Coridor Pan-european IX.
Tronsonul de pe magistrala feroviară 100 are o lungime de 95,5 km și traversează sectoarele 1 și 6 din municipiul București, precum și trei județe: Ilfov, Giurgiu și Teleorman. Această linie este administrată de SRCF București (de la București la Videle – 51,604 km) și SRCF Craiova (de la Videle la Craiova – 43,916 km).
Calea ferată București-Roșiori Nord este o linie dublă, electrificată și dotată cu instalații de bloc de linie automat (BLA) pe toată lungimea. Pe această linie sunt 11 puncte de secționare (stații CF și halte de mișcare), inclusiv Bucureștii Noi, Chiajna, Grădinari, Vadu Lat, Zăvestreni, Videle, Ciolpani, Gălăteni, Olteni, Rădoiești și Atârnați. De asemenea, pentru traficul local de călători, sunt amplasate șase puncte de oprire în linie curentă: Carpați, Parc Divertisment Chiajna, Domneștii de Sus, Zorile, Anghelești și Vârtoapele.