Ministerul Transporturilor: România își protejează fiecare euro din PNRR pentru infrastructura de transport!
România nu pierde niciun euro din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) destinat sectorului transporturilor, conform unei declarații recente a Ministerului Transporturilor. Proiectele care rămân în PNRR vor fi finanțate integral din fonduri europene, fără a necesita cofinanțare din bugetul de stat, în urma discuțiilor tehnice cu reprezentanții Comisiei Europene.
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) a anunțat că ajustările financiare necesare, determinate de creșterile de prețuri la materialele de construcție, energie și carburant, vor fi acoperite din fonduri europene, conform Ordonanței de Urgență nr. 64/2022.
Proiecte rămase finanțate 100% din PNRR
Pe infrastructura rutieră, proiectele incluse în PNRR și care beneficiază de finanțare completă sunt:
- Autostrada Moldovei (A7), tronsoanele Focșani – Pașcani;
- Autostrada Lugoj – Deva (A1), secțiunile D și E (tunelurile de la Margina – Holdea).
În ceea ce privește infrastructura feroviară, toate cele patru loturi ale tronsonului CF Cluj – Episcopia Bihor și un lot din tronsonul CF Arad – Timișoara – Caransebeș (Lugoj – Timișoara) rămân finanțate din PNRR.
Proiecte excluse din PNRR
Ministerul Transporturilor subliniază că nu va fi returnată nicio sumă deja cheltuită, astfel că România nu va rambursa cei 2,3 miliarde de euro investiți până în prezent în proiectele deja finalizate sau aflate în stadiu avansat de execuție. Printre acestea se numără:
- Autostrada Buzău – Focșani (A7) – finalizată și deschisă circulației;
- Lotul 1 al Autostrăzii Ploiești – Buzău (A7) – finalizat și dat în circulație;
- Secțiunile Leghin – Moșca și Târgu Mureș – Miercurea Nirajului (A8);
- Secțiunea Nădășelu – Poarta Sălajului (Autostrada Transilvania);
- Loturile 1, 3 și 4 din tronsonul CF Arad – Timișoara – Caransebeș.
Toate aceste proiecte vor fi continuate și finalizate prin Programul Transport 2021-2027 sau din alte surse europene convenite împreună cu Comisia Europeană, conform precizărilor MTI.