Viitorul autostrăzilor excluse din PNRR
Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Dragoș Pîslaru, a anunțat că se caută soluții financiare pentru continuarea proiectelor de investiție pentru autostrăzi, în special pentru A7 și A8. „Punem cap la cap toate sursele pe care le avem de finanțare ca să ne asigurăm de continuitatea proiectelor”, a afirmat ministrul.
În cadrul unei conferințe de presă, Pîslaru a fost întrebat despre autostrăzile excluse din PNRR și despre întârzierile înregistrate. Acesta a menționat că, în curând, va fi adoptată o ordonanță care include un articol pregătit de Ministerul Transporturilor în colaborare cu Ministerul Finanțelor Publice, având ca scop accelerarea procedurii de plată pentru proiectele de autostrăzi. „Acelea suspenderi temporare din lipsă de lichidități vor înceta, deoarece s-au găsit norme pentru accelerarea acestui tip de finanțare”, a declarat ministrul.
Conform lui Pîslaru, pentru segmentele de autostradă Focșani-Bacău și două loturi din Bacău-Pașcani, vor fi alocate 2,1 miliarde de euro din fonduri nerambursabile. „Termenele de livrare pentru cele două secțiuni stau foarte bine, iar odată ce deblocăm fluxurile financiare, nu există motive de îngrijorare adițional”, a explicat acesta.
În ceea ce privește segmentele de autostradă excluse din PNRR, ministrul a subliniat că se caută soluții alternative. „Avem propuneri în cadrul Programului SAFE pentru anumite segmente, inclusiv capetele din A8 și alte elemente legate de infrastructura Autostrăzii Unirii. Așteptăm răspunsul Comisiei Europene și, în paralel, încercăm să acoperim restul proiectelor pe programul de transport finanțat din coeziune”, a adăugat el.
Pîslaru a concluzionat că „vestea cea mai bună este că am găsit soluția la nivel legislativ pentru accelerarea plăților restante pe partea de A7”, confirmând alocarea fondurilor nerambursabile pentru aceste proiecte.